- mån 16 maj 2011, 08:11
Jag har en 940-92 i mkt gott skick och vill inte göra mig av med den, MEN den drar alldeles för mkt bensin. Alltid runt litern. Har frågat en expert vad man kan göra åt det. Svaret var att om rödmotorn klarade bilprovningens emissionstest så gick det inte att justera ner förbrukningen. För första gången tankade jag i går för över 800 kr och en massa tankar far runt i huvet. Är de nån som funderat på en fyrcylindrig vitmotor och en automatlåda från 960?
Vitmotorn är ju en modern konstruktion och borde vara snål. Aisin 30LE lådan har elektonisk styrning så det borde gå att justera växlingspunkter och lock-up.
Hellst skulle jag velat ha en dubbelkopplingslåda typ DSG, men jag vet inte om det finns såna för bakjulsdrift och med "stand alone" elektronik.
Vitmotorn är ju en modern konstruktion och borde vara snål. Aisin 30LE lådan har elektonisk styrning så det borde gå att justera växlingspunkter och lock-up.
Hellst skulle jag velat ha en dubbelkopplingslåda typ DSG, men jag vet inte om det finns såna för bakjulsdrift och med "stand alone" elektronik.

- By UnleashFusion