Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SHO
Som jag tidigare skrivit så är jag en 40 årig f.d kontorsråtta som alltid älskat bilar, motorer o MC...men sällan meckat.

Nu har jag dock börjat så smått att pyssla med det jag gillar mest verkligen fått blodad tand o lusten bara ökar o ökar (att lära mig mer) ju mer jag försöker mig på s.a.s.
Med kidz i huset så blir det ju kvällar o helger man får förhandla sig till garagetid med frugan *asg*...skämt åsido så är hon ok med det så länge hon får resa o shoppa *asg*....

Nåväl, frågorna kommer hagla så jag hoppas på hjälp och tips.....
Här kommer ngr till:
Byta växelspaksknopp på V40 T4-98...är det lätt (hur gör man)?
Jag har 4 hål i bakre kofångare? Vet inte vad som suttit där (lampor)? Finns ngt smidigt sätt att täcka igen dom?
Ca 2 cm i diameter o man kommer inte åt innifrån s.a.s
Användarvisningsbild
av Nightmare89
Hej

Kul att du tycker om att fixa med bilen din^^

Angående växelspaksknoppen vill du att den ska vara hel å gå att sätta tillbaks?

Jag gjorde så att jag tog loss den lilla plast biten ovanpå knoppen där det står alla siffror där borrar du ett stort hål ner tills det tar stop mitt växelpinnen sj spaken sen några små runt om. sen drar du ner lite m56 eller mycket å sätter dig i baksätet å lägger växeln i 4an å drar å vrider så mycket du orkar. Vissa går det lätt på andra e limmade vilket min var tog runt 40 min att få loss skiten.

Har nog suttit backsensorer där förut?
Jag skulle nog rekommendera att du åker till ens skrot och letar upp en ny bakdel som är i samma färg finns nog någon som e samma för att lagga några sådana stora hål kan bli jobbigt å kanske inte bra å sen måste du ju lacka det.

Hoppas du förstod något av det här :mrgreen:
trådlös laddning

Om någon i framtiden vill veta vad kag gjord[…]

Plötsligt ändras inte displayen på[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvå[…]

Bokade förra veckan kunskapsprov efter att […]