*pettson* skrev:Nonameswayne skrev:Så efter är jag inte som du vill få det att framstå som. :) Jag vet mycket väl att det är som att jämföra äpplen och päron men på 5ans växel känns den väldigt slö, eller på låga varv totalt sett och nu har det tråkigt nog bara jämförts med småbilar med låg effekt (då jag bara haft sådana till hands).
Ska titta efter exakt var läckan är men bör vara på samma ställe som för den över för jag tror ett motorfäste är trasigt med. Känns som det iaf.
Tur att det finns kunniga personer.
Tanken var inte att få dej att framstå som efter. Det är få som överhuvudtaget brytt sej med att bilar är olika konstruerade, men det gör dom inte till efterblivna.
I övrigt om du nu visste att jämförelsen haltade nåt enormt. Varför ens bemöda sej med att göra den.
Gaska upp dej: Jämfört med en volvo BM810 av 80tals modell så har du en raket som du styr.... Den har en effekt liknande din men hamnar ändå efter trots turboladdning.
Bättre att ha någon jämförelse än ingen och det är ju inte bara en bil jag har testat mot.
Det viktigaste i sammanhanget bör ju vara effekten och vikten på bilen. + Utväxlingen
Golf 3 bör ligga kring 1200 kilo och en effekt på 90hk = 13,33kg per hästkraft
S70 kring 1500 kilo och en effekt på 165hk = 9kg per hästkraft
Ganska stor skillnad eller hur?
Kan utväxlingsskillnaden vara så stor så att jag blir ordentligt dragen av en golf3a? Båda har ju sin högsta vridmomentskurva i den högre varvtalen.
Aja nu är vi offtopic iaf.
Gaska upp mig? Jag förstår inte vad detta har med mig personligen att göra förutom att jag tycker att man bil är lite slö på låga varv och frågar om råd? Nej försök håll dig till Topic du med så ska det gå bra.
Edit* Kan även tillägga att Golfen har rullat över 20000mil och min har gått snart 17000mil.