- ons 30 jun 2010, 19:45
Jag har bestämt mig för en C30. Jag vill absolut inte lägga mera än 150 000 kr, helst mellan 130 000 och 140 000 kr Jag har kört Drive och gillade verkligen den, men pengarna räcker inte till. Har också kollat på 2,0D men för dom pengarna får jag en bil som närmar sig den hemska 12 000 mils servicen - inte lockande. För samma pengar får jag istället en 1,8F med ca 4000 mil på mätaren.
Ni som har 1,8F i c30/s40/v50 - är ni nöjda med hur motorn presterar i bilen? Jag kör ca 2000 mil/år så jag åker ju på mellanservicen. Förlorar bilen mycket i värde om man byter olja + filter själv? Hur gör ni? Lämnar ni in bilen varje gång?
Vad tror ni händer med etanolen på 3 års sikt? Då tänker jag prisutveckling jämfört diesel/bensin. Vad ni personligt tycker om etanol behöver vi inte diskutera här - det görs ju på andra stället :)
Vilka årsmodeller av C30 skall man kolla efter för att få den skattefri i 5 år?
Mvh
Johan
Ni som har 1,8F i c30/s40/v50 - är ni nöjda med hur motorn presterar i bilen? Jag kör ca 2000 mil/år så jag åker ju på mellanservicen. Förlorar bilen mycket i värde om man byter olja + filter själv? Hur gör ni? Lämnar ni in bilen varje gång?
Vad tror ni händer med etanolen på 3 års sikt? Då tänker jag prisutveckling jämfört diesel/bensin. Vad ni personligt tycker om etanol behöver vi inte diskutera här - det görs ju på andra stället :)
Vilka årsmodeller av C30 skall man kolla efter för att få den skattefri i 5 år?
Mvh
Johan