Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvo944gl
Hej! jag tänkte åka och kolla på en 850 Gl/Se-Pkt stylad. men dock rycker den lite blått om man kör!
kör man hårt så får man fylla på olja.
jag får den rätt billigt. med en extra motor isånnafall!
han tror det kan vara vevhusventilation,cylinderlopp,ringlandet på kolvringarna, ventiltätningar

tacksam för snabba svar!

MVH
Användarvisningsbild
av nolimits
Allt är ju relevant i dessa pris sammanhang när det går att hitta besiktigade och körklara 850 utan större mekaniska fel för runt 8 000 - 10 000 som förmodligen inte ryker blått och behöver olja efter varje körning.Men vill man börja skruva på bilen som man precis köpt så är det väl helt okey.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
volvo944gl skrev:Hej! jag tänkte åka och kolla på en 850 Gl/Se-Pkt stylad. men dock rycker den lite blått om man kör!
kör man hårt så får man fylla på olja.
jag får den rätt billigt. med en extra motor isånnafall!
han tror det kan vara vevhusventilation,cylinderlopp,ringlandet på kolvringarna, ventiltätningar

tacksam för snabba svar!

MVH
Verkar ju vara en ärlig kille i alla fall, om det skulle vara så enkelt som vevventilation eller ventiltätningar så är det ju OK men å andra sidan kan man ju fråga sig varför han inte fixat det själv om det vore så (relativt) enkelt.

Är du medveten om vilket mek det är att ta ur och sätta i en tvärställd motor?

Nu har pessimisten sagt sitt :) Fram med optimisterna. :) :) :)

Mvh GK
av volvo944gl
jag vet att det kan vara ett helvete o montera en tvärstålld motorn. jag har ju endast hållt på med 7 o 900 serien innan. aldrig 800 så jag ville ha en bra bil. men tror inte denna bil kan bara vara något då.
jag vill ju inte få motor ras efter 1-2 dagar. jag vill ju kunna köra med den länge. men jag tror jag får leta reda efter en annan 850 då.

mvh

Âr det någon som nått fram i mot[…]

Elpriset

Har för en gångs skull varit en del lit[…]

Injektorer

Frågan är om man verkligen behöver[…]