Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Peter_Ö
Hej

Har fått problem med mitt larm.

När jag skulle öppna bilen med min fjärr svarade den inte utan larmet gick igång och jag blev tvungen att dra säkringen.

Finns det något sätt att stänga av larmet utan att dra säkringen ?

Finns det något sätt att testa min fjärr ?

Vet att det går att omaktivera fjärren men vet inte hur.

Tacksam för hjälp !!
Användarvisningsbild
av Sparkz
Beror på vilken typ av larm du har, beskriv fjärrkontrollen. Har du instruktionsboken till larmet står det hur du gör för att programmera om fjärren där.
av Peter_Ö
Hej

Det är ett Volvo orginal larm, har inte någon manual till det.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Det finns ett gäng olika larm, t ex beroende på om det är fabriks- eller eftermonterat.
Hur ser fjärren ut, var sitter lysdioden i bilen?
av Peter_Ö
Fabriksmonterat

Dioden sitter vänster fram

Fjärren har två knappar :

Den ena står det : Lock & unlock

På den andra ingenting
Användarvisningsbild
av Sparkz
Jag skulle tro att man behöver systemtestern och PINkod för att programmera in kontrollerna då. Verkstadsbesök alltså. Och då måste du ha samtliga kontroller med dig.

Men testa med nytt batteri först.
Användarvisningsbild
av pang58
På min 945 (1998) med orginallarm ska man göra såhär för att programera fjärrkontrollerna...
1. Stäng alla dörrar, huv och baklucka.
2. Slå på och av tändningen 5 gånger inom 10 sek. och lämna tändningen på den 5:e gången.
3. Tryck på någon av knapparna på en resp. fjärrkontroll.
OBS: Den första fjärrkontrollen måste programmeras inom 15 sek. De övriga med högst 10 sek. mellanrum.
4. Slå av tändningen och prova fjärrkontrollerna.

Där sitter blinkdioden också vänsterfram (fabriksmonterat). Kanske detta kan hjälpa dej när det gäller programmering. Köpte ny fjärrkontroll men de var inte billiga...
Användarvisningsbild
av Sparkz
På en 98 med! Mmm, det kanske var den typen av larm på 940 hela vägen. 850 fick ett annat från 96, där behöver man VST.
Så testa det!
lysdioden ska blinka när du har satt på tändningen sista gången. Sen lyser den fast i några s för att bekräfta när du trycker på knappen. Vänta tills den blinkar igen innan du trycker på nästa fjärr.
av IngemarA
Fungerar det att programmera fjärrkontrollerna om man varit så dum att man satte igång larmet? Alltså när larmet är igång. Vart sitter föresten säkringen för tutan? Hittade den inte i bilen. Kanske sitter den i huven. Orkar inte höra tutet.

Har originallarm vänsterfram fabriksmonterat. 940, 97:a.
Ladd problem Volvo 760

Hej, har en 760 d24 som inte vill ladda som den sk[…]

Köpa en tidig XC90?

Jag råkade impulsköpa en XC90 D5 fr&ari[…]

Lossade på ett överfall i taget,blev ma[…]

Elpriset

2800 kr inklusive alla avgifter. Det kan ju in[…]