Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Jimmysd
Tja

Håller på o montera i en helt ny Volvo Original Ute-temps mätare i min 740. Men funderar lite på vart den bästa platsen för o sätta givaren är? Bör ju sitta nånstans på framspoilern och den bör ju vara dold. Skulle man kunna sätta den på insidan av spoilern?

Mvh Jimmy
av Vovlo_Henrik
Insidan funkar bra, då är den även lite mer skyddat mot salt och smuts :wink: Följde ingen hållare för givaren med? har sett lite olika modell för denna, en del sitter med ett klips bakom spoilern som bara trycks fast, en annan modell jag sett satt på en plasthållare som var skruvad i en av skruvarna som håller spoilern :-)-)
av Jimmysd
Vovlo_Henrik skrev:Insidan funkar bra, då är den även lite mer skyddat mot salt och smuts :wink: Följde ingen hållare för givaren med? har sett lite olika modell för denna, en del sitter med ett klips bakom spoilern som bara trycks fast, en annan modell jag sett satt på en plasthållare som var skruvad i en av skruvarna som håller spoilern :-)-)
Ja har En helt ny Volvo orginal satts. i Monterings anvisningen vill dom att man ska sätta den på utsidan av spoilern men ja tycker de känns som om den sitter för utsatt där. Självklar medföljde en hållare. Ett " V-Beslag"
Visa din semesterbil(d)

Triumfbågens mega rondell minns jag fr&[…]

Nya skärmarna

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=86&[…]

Volvo car UX

Nu har jag också "uppgraderat" oc[…]

Hej min volvo 945 1991 b230f har börjat gasa […]