Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av atlas86
Hej !
Idag så slutade mitt fjärrstyrda larm att fungerar
Har haft hund i bilen till och från idag så den har inte varit låst under dagen.
Men nu när jag kom hem och skulle låsa och larma bilen så fungerar inte fjärren bara nyckel låsningen i dörren.
C-låset fungerar både med larm och nyckel. Har kollat 5:ans säkringen enligt säkrings hållaren .
Och har iofs ej provat att byta betteri i dosan men den låter lite svagt typ piiiip när man trycker och låter inget utan batterier så jag tror ju inte batterierna är slut.. Larm kan ej modell beteckning med de sitter en diod nedan för vänster a stolpe på instrument brädan och fjärren är en typ fyrkantig dosa med en tjock knapp för av och på låsning och en smal knapp under för överfalls larm.är ett volvo guard larm original.

Vad kan de vara för fel ?`
av atlas86
jaha och nu när jag skulle hämta ins boken så fungerade de igen vete fan vad felet är men nu är där inget fel :)

får väl prova ett tag till men har någon en bra ide på vad de kan vara så säg gärna till.
Användarvisningsbild
av Rookkeer
Välkommen till forumet, jag skulle vila gissa på antigen kasst batteri i dosan , eller ett glapp någon stans det sist nämda är inge roligt att leta efter
Köpa en tidig XC90?

De riktigt tidiga har Volvo on call på 2G/3[…]

Nya skärmarna

Vad tycker ni?? ser inga bilder?

Felkod ecm-2520

Jag har alltid kört med Biltemafilter och har[…]

Nedan en bild på tändningslåset o[…]