Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jon
Att kött drar oerhörda resurser att producera är något som bara inte är populärt att prata om i klimatdebatten. Men då undrar jag vad du skulle välja för att påverka när det gäller just utsläpp av växthusgaser?

Avgaser och lungrelaterade problem och andra miljöaspekter som beror på miljögifter är inte inkluderade i detta.

Men vad väljer du?

1. Att låta bilen stå och resa kollektivt tre gånger i veckan

eller

2. Att ersätta nötköttet med vegetariskt en gång i veckan samt att ersätta nöt med fågel ytterligare någon gång per vecka. Samt att blanda ut nötköttet när du gör t.ex. köttbullar.

För att inte vara diplomatisk så säger jag

Jag drar ner på köttet utan att tveka ;) Har faktiskt redan gjort det sen några år tillbaka, sambon är vegetarian så då har jag lärt mig laga mumsiga vegrätter som sätter sig i magen precis som när man svullar kött. Inga dammiga linser här inte ;)

/jon
Bra att detta ämne tas upp. Uppdrag granskning tog väl upp detta förra programmet? Jag har blivit lite trött på att man nästan bara tar upp bilismen när man bratar om "klimathotet". Till svar på frågan:

Lätt alternativ 2
Bilen! aldrig att jag åker kollektivt om det inte verkligen är kris!! gjort det 1 gång det senaste året och det var för att hämta min bil haha
För att förstå proportionerna.

Att betänka: Ett vulkanutbrott släpper ut lika mycket växthusgaser som all världens bilar på ett år.
Det är väl bra att vara klimatsmart. Men vissa saker står utom vår kontroll.

Håller med dig grammse. En riktig Beltbuster-steak på Texas Long Horn är en njutning tillsammans med en lätt kyld lager. :wink:
Bilen får stå efter en sådan middag.

Igår fick det bli byte av spolarna på […]

Limp home ger garanterat felkod. Den beror på[…]

Cupefläkten.

Tänkte om det kunde ha något med det […]

Hej! Vilken olja är det till bakaxeln på[…]