- fre 14 mar 2008, 12:51
Att kött drar oerhörda resurser att producera är något som bara inte är populärt att prata om i klimatdebatten. Men då undrar jag vad du skulle välja för att påverka när det gäller just utsläpp av växthusgaser?
Avgaser och lungrelaterade problem och andra miljöaspekter som beror på miljögifter är inte inkluderade i detta.
Men vad väljer du?
1. Att låta bilen stå och resa kollektivt tre gånger i veckan
eller
2. Att ersätta nötköttet med vegetariskt en gång i veckan samt att ersätta nöt med fågel ytterligare någon gång per vecka. Samt att blanda ut nötköttet när du gör t.ex. köttbullar.
För att inte vara diplomatisk så säger jag
Jag drar ner på köttet utan att tveka ;) Har faktiskt redan gjort det sen några år tillbaka, sambon är vegetarian så då har jag lärt mig laga mumsiga vegrätter som sätter sig i magen precis som när man svullar kött. Inga dammiga linser här inte ;)
/jon
Avgaser och lungrelaterade problem och andra miljöaspekter som beror på miljögifter är inte inkluderade i detta.
Men vad väljer du?
1. Att låta bilen stå och resa kollektivt tre gånger i veckan
eller
2. Att ersätta nötköttet med vegetariskt en gång i veckan samt att ersätta nöt med fågel ytterligare någon gång per vecka. Samt att blanda ut nötköttet när du gör t.ex. köttbullar.
För att inte vara diplomatisk så säger jag
Jag drar ner på köttet utan att tveka ;) Har faktiskt redan gjort det sen några år tillbaka, sambon är vegetarian så då har jag lärt mig laga mumsiga vegrätter som sätter sig i magen precis som när man svullar kött. Inga dammiga linser här inte ;)
/jon
Volvo V70 Classic Momentum 2007 (170) - Min första bil :)