Ebbe skrev:Inget är omöjligt! Men du har skaffat dig rätt mycket jobb :D
En B20 har insug o avgas på samma sida o B23 en på vardera vilket i praktiken innebär att det blir jäkligt trångt för grejorna du ska flytta över från B23:ans insprut. En insprutningspump behöver du för att få upp trycket i systemet, men vad skulle du byta till för topp? Finns inget som passar sådär hyffsat rakt av. Sen när allt är färdigmonterat kommer du att ha en motor som drar mer bensin och går sämmre än din orginal B20.
Varför inte flytta över hela B23:an i stället? eller trimma B20 med dubbla 45:or, portat topplock, vassare kam m.m. 
Har du kört med K-jet på en B20? Låter inte som det. Det fungerar utmärkt att sätta på en B20, B20E -74 hade det original och hård på bränsle är dom absolut inte..
Så en topp från B20E, insug från en B20E (fungerar med insug från både elektronisk o mekaniskt egentligen) samt spridarfästen till en B20E -74 så är resten relativt enkelt. Utan insug och topp o fästen för spridare måste man göra det själv och då blir det jobbigt.
Luftmängdmätaren får man montera mot fronten bakom lyser, ett öppet filter direkt på o slang från luftmängdmätare till insug. Pumpen måste vara gjord för K-jet då det krävs bra tryck för att det ska fungera. Styrtrycksventil monterar du någonstans på blocket och tillsatsluftslid runt insuget el liknande (går att dra slangar), termotidigivare kan du ersätta med knapp förf att förenkla. Elen är inte avancerad, tändningsström till TIllsatsluftslid och styrtrycksventil, pumpen bör du koppla via relä som bryter om fördelaren slutar ge gnista.