- fre 24 aug 2007, 08:49
Jag har ägt och kört ett antal bilar från olika tillverkare och ingen av dem har uppfyllt mina behov och önskemål till 100%. Min jakt på den "schweiziska armébilen" kostade mig en hel del och jag insåg till slut att bilen jag sökte inte finns.
Min "perfekta" bil (med förankring i verkligheten) i en rimlig prisklass skulle nog se ut ungefär så här:
- Krocksäkerhet som en Volvo.
- Driftsäkerhet som en Lexus.
- Körgladje som en BMW.
- Inredningskänsla som en Audi.
- Verkstäder som Subaru eller Toyota.
Sedan finns det förstås en mängd andra egenskaper som är svåra eller direkt omöjliga att kombinera (motorstark och samtidigt billig i drift, kunna lasta mycket och ändå vara smidig i stadstrafik etc).
Det lutar åt att jag helt enkelt kommer att ha två bilar. En praktisk och komfortabel vardagsbil och en busbil som man tar fram vackra sommardagar.
Är det fler än jag som funderat i dessa banor, eller har ni redan hittat den "perfekta" bilen för er?
EDIT: Stavfel.
Min "perfekta" bil (med förankring i verkligheten) i en rimlig prisklass skulle nog se ut ungefär så här:
- Krocksäkerhet som en Volvo.
- Driftsäkerhet som en Lexus.
- Körgladje som en BMW.
- Inredningskänsla som en Audi.
- Verkstäder som Subaru eller Toyota.
Sedan finns det förstås en mängd andra egenskaper som är svåra eller direkt omöjliga att kombinera (motorstark och samtidigt billig i drift, kunna lasta mycket och ändå vara smidig i stadstrafik etc).
Det lutar åt att jag helt enkelt kommer att ha två bilar. En praktisk och komfortabel vardagsbil och en busbil som man tar fram vackra sommardagar.
Är det fler än jag som funderat i dessa banor, eller har ni redan hittat den "perfekta" bilen för er?
EDIT: Stavfel.
Senast redigerad av 1 dali, redigerad totalt 0 gånger.