Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Buckshot
Jag har en 2017 s60 som fick ett nytt batteri 2020. Efter ca 2 år så började bilen varna för dålig laddning. Då köpte jag en batteriladdare som startade samtidigt som motorvärmaren. Nu varnar batteriet för dålig laddning trots användning av batteriladdare . Jag åker antagligen på att byta batteri igen. Finns det något mer man kan göra för att öka livslängden på batteriet?
Buckshot skrev: Idag, 17:56 Jag har en 2017 s60 som fick ett nytt batteri 2020. Efter ca 2 år så började bilen varna för dålig laddning. Då köpte jag en batteriladdare som startade samtidigt som motorvärmaren. Nu varnar batteriet för dålig laddning trots användning av batteriladdare . Jag åker antagligen på att byta batteri igen. Finns det något mer man kan göra för att öka livslängden på batteriet?
vid byte av batteriet, gjorde du en BMS reset ?
samt är det "normalt" att batterier man köper från tex. biltema, (även från volvo ÅF) så kan SoH vara lägre än 100%(hälsa)

Testa så får du se, lär hål[…]

Jag misstänker starkt att det är bä[…]

Prova rengör MAF samt häll i en flaska S[…]

Kamrem Vea

Mothåll för vevaxelns remskiva