Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av koppekull
Hej pojkens tankpump har gått sönder i hans 940 -92a tänkte prova stoppa I en amatur från en 98a I morgon som vi har på lagret. Har sökt efter information om detta går men hittar ingen

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av lennarte
Dom är helt olika, och har olika funktion. På 92-an är där "bara" en liten pump som pumpar bränsle till huvudpumpen. Det bör funka om du får dit den, men du får förlänga kablarna från huvudpumpen som då inte behövs. Kablarna till original tankpump är för klena för den större pumpen.
av koppekull
lennarte skrev:Dom är helt olika, och har olika funktion. På 92-an är där "bara" en liten pump som pumpar bränsle till huvudpumpen. Det bör funka om du får dit den, men du får förlänga kablarna från huvudpumpen som då inte behövs. Kablarna till original tankpump är för klena för den större pumpen.
Ja de hadde jag räknat med att göra och kanske gå upp i säkring om de behövs. Kan den främre pumpen sitta kvar eller.

Användarvisningsbild
av lennarte
koppekull skrev:Ja de hadde jag räknat med att göra och kanske gå upp i säkring om de behövs. Kan den främre pumpen sitta kvar eller
Om du använder dom kablar som går till nuvarande huvudpumpen (säkring 1, 4 mm²) behöver du inte göra ingrepp i elststemet alls, bara i tankansluttningen. Tankpumpen (säkring 11) är säkrad tillsammans med bl.a Lambdasonden (uppvärmningen) och har klenare kablar (2,5 mm²)
av koppekull
Satte ihop de i dag hittade lite småfel ock bilen startar och går men de är fortfarande massor med luft I bränslet. Så tankpumpen är nog kass eller slangen till pumpen i tanken fast den ser ok ut. Prova tanka fult och se om de försvinner.

Utgånget VOC

Hade glömt låsa bilen och appen varnade[…]

Samma på min XC60 2016, kom i år. Sk&a[…]

Ventilationsgaller V90-18

Jag tror det är del 1 och 29 nuså,[…]