Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av 37jim13
Tja,

Har en volvo 945 94a med en B230FD och hade tänkt byta till en vanlig F istället, Är det något speciellt jag behöver tänka på? tänkte med bränsle boxar osv.
av bönan
Du behöver F-boxar, FD-boxarna kommer sätta alla möjliga felkoder då de inte får kontakt med Pulsair, EGR osv.
av Mattias57
Hej, jag har en B230F med öh 2.2 systemet i en 88:ans 740 som vägrar starta, den var väldigt svårstartad ända sen de blev lite kyligare sedan bytte jag hallgivaren, efter det startar inte bilen alls har efter det bytt den 1 gång till och tagit isär den säkert 5 gånger, allt sitter som de ska. Har även bytt tändförstärkare har provat med annan tändspole, kamremmen sitter som den ska, jag har soppa, jag har kompression, jag har gnista ändå så vill den inte alls inte ens på starthand så vill den tända, jag har även bytt tempgivare, rotor, fördelarlock för ca 1 år sedan. Tändstift samt tändkablar är nya. Alla förslag hjälper tack på förhand Mvh Mattias
Senast redigerad av 1 Mattias57, redigerad totalt 0 gånger.
av TioTusenKRBil
2,2 är skräp helt ärligt. Har du soppa, kompression, och gnista ska bilen hosta åtminstone. Är det biltema delar? Biltemas tänddelar är rent SKRÄP, annat än gamla tändspolen (vet inte hur det är med deras standalone tändspolar).
Användarvisningsbild
av lennarte
Det sitter ett relä vid expansion kärlet för kylarvätskan. Kallas för spridar relä. Det styr ström till spridarna, prova att ta bort sockeln, sätt en kabel mellan 3 och 4 i sockeln. Röd kabel (batteriström) och Grön/Röd kabel (till spridarna. Då kopplar du förbi reläet och spridarna har ström alltid. Om bilen då startar, byt reläet.
Vilken färg har du på tempgivaren? Du ska ha en blå givare, svart sitter på nyare modeller och funkar inte på din

Du kan inte återanvända batteriet tex i[…]

Trasig Renault Scenic

Ventiltätningar och ventiler på plats. […]

Hejsan. Jag har nog samma problem. Får sign[…]

Hej! Kul att det gick bra. Hur var det med kabla[…]