- fre 30 dec 2022, 01:06
Hallå, sitter lite i skiten nu
för ungefär 7 månader sen så började min v70 dö när jag körde den, rattlåset gick då i men va inget mer än att lägga i friläge och stänga av å sätta på.
Men typ 1-2 månader senare så började bilen motorbromsa väldigt grovt så stannade och stängde av, efter detta har han inte startat:/
När vi har försökt se vad som är fel har vi inte hittat något, när jag lämnade in bilen på min lokala verkstad sa dom att det var batteriet och det bytte vi utan någon framgång.
Kan även påpeka att under en tid har det stått felkoder i bilen så som ”motorprestanda nedsatt” och ”motorprestanda service erfordras”
Dum som jag är har jag ignorerat det..
men nu sitter jag här och bilen står på en verkstad och dom har provat att byta olja och oljefilter.
Han förklarade att bilen går igång men så fort bensinen kommer in så dör han(?)
Jag kan inget om bilar men har ingen som kan hjälpa mig heller så vänder mig nu hit för att se om någon har en aning av vad det kan va:)
Tacksam för svar och funderingar:)
Det är alltså en Volvo v70n tillverkningsår 2003 och modellår 2004
Bilen har gått ca 27 500-28 000 mil
Det jag vet om bilens motortyp är:
Motoreffekt: 103kw
140hk
5 cylindrar, cylinderdiameter (?) 83mm
Förbränningsmotor: kolv
Varvtal vid maxeffekt: 4500 rpm
Kamrem
Elektroniskt insprut
Manuell, 5 växlad
Bensinare

för ungefär 7 månader sen så började min v70 dö när jag körde den, rattlåset gick då i men va inget mer än att lägga i friläge och stänga av å sätta på.
Men typ 1-2 månader senare så började bilen motorbromsa väldigt grovt så stannade och stängde av, efter detta har han inte startat:/
När vi har försökt se vad som är fel har vi inte hittat något, när jag lämnade in bilen på min lokala verkstad sa dom att det var batteriet och det bytte vi utan någon framgång.
Kan även påpeka att under en tid har det stått felkoder i bilen så som ”motorprestanda nedsatt” och ”motorprestanda service erfordras”
Dum som jag är har jag ignorerat det..
men nu sitter jag här och bilen står på en verkstad och dom har provat att byta olja och oljefilter.
Han förklarade att bilen går igång men så fort bensinen kommer in så dör han(?)
Jag kan inget om bilar men har ingen som kan hjälpa mig heller så vänder mig nu hit för att se om någon har en aning av vad det kan va:)
Tacksam för svar och funderingar:)
Det är alltså en Volvo v70n tillverkningsår 2003 och modellår 2004
Bilen har gått ca 27 500-28 000 mil
Det jag vet om bilens motortyp är:
Motoreffekt: 103kw
140hk
5 cylindrar, cylinderdiameter (?) 83mm
Förbränningsmotor: kolv
Varvtal vid maxeffekt: 4500 rpm
Kamrem
Elektroniskt insprut
Manuell, 5 växlad
Bensinare
Senast redigerad av 3 MyAndreasson, redigerad totalt 0 gång.