Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tralle88
Har en Volvo v60 - 19 men får inte Volvo on call funka riktigt, fåtal gånger får jag bilen att reagera när ja vill fjärrstarta den från telefonen eller blinka med lampor m.m, oftast blir de förfrågan kunde inte startas. Har använt gamla app versionen installerat om den flera gånger. Någon som har något tips? Kan det bero på telefonen?
av valln
Jag har också problem med att direktstarta värmaren, i nya versionen av appen står det Stoppa då jag trycker på fläktsymbolen.

I den gamla appen står det fjärrstart igång.

Jag har provat att installera om appen och lagt den på en annan telefon, då fungerar det i någon minut.

Fungerar kanske till den får kontakt med bilen...
av Tralle88
Okeej, har även körjournaler aktiverat men får inte upp någon data från de heller, så måste ju vara något som inte får kontakt
av valln
Det finns flera trådar på forumet om Volvo on call, i dessa trådar tror jag det stod mycket matnyttigt.
Hjälp mig gärna och leta.
av valln
Från en annan tråd:
Fick detta svar från Volvo:

Testa att logga ut, radera appen och ladda ner den igen.

Skulle det inte bli bättre kan du även testa instruktionen nedan.

1.Aktivera/avaktivera körjournalen beroende på om du använder denna. (spara din körjournal innan)
2.Logga ut ur appen, inte bara stänga av appen, utan logga ut och sedan stäng appen.
3.Vänta 15-20 minuter för att en ny koppling till servern ska ske.
4.Logga in i appen och aktivera/avaktivera körjournalen beroende på vilket du gjorde första steget.
5.Kör därefter bilen i cirka 5 minuter och lås bilen via Volvo on Call appen.
6.När detta är gjort har bilen och appen kommunicerat på nytt med ny information och ska då visa korrekt status om detta problem var serverrelaterat.

Förra veckan drabbades vår mobiloperatör av stora störningar i sitt nät.

Det visar sig att problemet fortsatt kvarstår vilket medför att funktioner i Volvo on Call inte fungerar fullt ut.

Störningen hos vår operatör är nu avhjälpt, men det kan fortfarande dröja innan alla funktioner kommer igång och fungerar som tidigare.

Vi beklagar de problem som du förorsakas som Volvo on Call kund.
av valln
Tralle88 skrev: lör 21 aug 2021, 23:37 Har en Volvo v60 - 19 men får inte Volvo on call funka riktigt, fåtal gånger får jag bilen att reagera när ja vill fjärrstarta den från telefonen eller blinka med lampor m.m, oftast blir de förfrågan kunde inte startas. Har använt gamla app versionen installerat om den flera gånger. Någon som har något tips? Kan det bero på telefonen?
Kontakta Volvos kundtjänst, om möjligt via appen, då kan de kolla var felet sitter.

Så fick jag hjälp!
av Tralle88
Provat allt som stått i trådarna nu utan resultat efter ca 10 min så reagerar inte bilen på mina tryck på telefonen. Har nu bokat tid på Volvo verkstad

Enligt EU ska Sverige återställa v&arin[…]

OM RYSSEN KOMMER

Det har ju resten av världen vetat i år[…]

B230F går fett

Jag har felkoder för lmm och lambdan (ibland)[…]

Men är kabeln som strömtjuven satt p&ari[…]