- ons 25 aug 2021, 13:09
#1460731
Från en annan tråd:
Fick detta svar från Volvo:
Testa att logga ut, radera appen och ladda ner den igen.
Skulle det inte bli bättre kan du även testa instruktionen nedan.
1.Aktivera/avaktivera körjournalen beroende på om du använder denna. (spara din körjournal innan)
2.Logga ut ur appen, inte bara stänga av appen, utan logga ut och sedan stäng appen.
3.Vänta 15-20 minuter för att en ny koppling till servern ska ske.
4.Logga in i appen och aktivera/avaktivera körjournalen beroende på vilket du gjorde första steget.
5.Kör därefter bilen i cirka 5 minuter och lås bilen via Volvo on Call appen.
6.När detta är gjort har bilen och appen kommunicerat på nytt med ny information och ska då visa korrekt status om detta problem var serverrelaterat.
Förra veckan drabbades vår mobiloperatör av stora störningar i sitt nät.
Det visar sig att problemet fortsatt kvarstår vilket medför att funktioner i Volvo on Call inte fungerar fullt ut.
Störningen hos vår operatör är nu avhjälpt, men det kan fortfarande dröja innan alla funktioner kommer igång och fungerar som tidigare.
Vi beklagar de problem som du förorsakas som Volvo on Call kund.