Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kenwo91
Har förstått att antennen sitter på taket i hajfenan.
Hur satan får man av den? Misstänker fukt i antennen då jag alltid tappar gps efter regn och förblir så ett bra tag senare och plötsligt hoppar igång igen när det varit torrt.

Hade en felkod i Vida som jag bara tog bort för jag ville se vilka som kom upp direkt, självklart var gps'en inte en av dem.

Mvh Thomas
av UnleashFusion
Kenwo91 skrev: mån 24 aug 2020, 20:42 Har förstått att antennen sitter på taket i hajfenan.
Hur satan får man av den? Misstänker fukt i antennen då jag alltid tappar gps efter regn och förblir så ett bra tag senare och plötsligt hoppar igång igen när det varit torrt.

Hade en felkod i Vida som jag bara tog bort för jag ville se vilka som kom upp direkt, självklart var gps'en inte en av dem.

Mvh Thomas
testa med typ en fisklina/trådliknande som du kör under hajfenan(sitter med tejp), dock kommer du behöva ny 3m tejp eller om du föredrar en ny kåpa med respektive tejp inkluderad under kåpan från ÅF: 39850858
Senast redigerad av 1 UnleashFusion, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Erik Å
GPS sätter inte felkod bara för att den tappar signalen, då skulle det bli felkod varje gång man kör i tunnlar. :oops:
Däremot om det blir avbrott eller kortslutning i kabel eller antenn men riktigt så illa behöver det inte bli pga fukt..
Dimljus v70 97

Hej. Någon som kan förklara hur jag ko[…]

Bromsköld till v70xc -00

Nu finns bromssköldar att beställa fr&ar[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Design och hållf. klart. Nyansval & till[…]

Vibration på höger sida

Ja, det kan bero på mycket förstå[…]