Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kenwo91
Har förstått att antennen sitter på taket i hajfenan.
Hur satan får man av den? Misstänker fukt i antennen då jag alltid tappar gps efter regn och förblir så ett bra tag senare och plötsligt hoppar igång igen när det varit torrt.

Hade en felkod i Vida som jag bara tog bort för jag ville se vilka som kom upp direkt, självklart var gps'en inte en av dem.

Mvh Thomas
av UnleashFusion
Kenwo91 skrev: mån 24 aug 2020, 20:42 Har förstått att antennen sitter på taket i hajfenan.
Hur satan får man av den? Misstänker fukt i antennen då jag alltid tappar gps efter regn och förblir så ett bra tag senare och plötsligt hoppar igång igen när det varit torrt.

Hade en felkod i Vida som jag bara tog bort för jag ville se vilka som kom upp direkt, självklart var gps'en inte en av dem.

Mvh Thomas
testa med typ en fisklina/trådliknande som du kör under hajfenan(sitter med tejp), dock kommer du behöva ny 3m tejp eller om du föredrar en ny kåpa med respektive tejp inkluderad under kåpan från ÅF: 39850858
Senast redigerad av 1 UnleashFusion, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Erik Å
GPS sätter inte felkod bara för att den tappar signalen, då skulle det bli felkod varje gång man kör i tunnlar. :oops:
Däremot om det blir avbrott eller kortslutning i kabel eller antenn men riktigt så illa behöver det inte bli pga fukt..

Dom är ju bara att lossa.

Kamrem ok? Har du gnista?

Japp ibland får man joxa för att f&a[…]

S70 -2,5t 98 föroreningar i expansionskärl

Utförde även YouTube Robert DIY’[…]