- ons 16 maj 2018, 21:02
#1250100
Jaha då var det dags, när man behöver den som mest...
Jag har en V50 D2 -11, lyckades se på kompressorn vilken modell det var också. PXV16 - 1754p Volvo P31291929.
Har googlat som en galning men verkar stört omöjligt att hitta en lös magnetkoppling till dessa.
Alternativet är att köpa en komplett kompressor från skrotad bil, men då står man kanske med samma problem igen.
Är det någon av er som har erfarenhet och hittat en magnetkoppling alternativt shimsat denna variant?
Har inte hunnit skruva med bilen ännu det får bli till helgen och kika om det går att shimsa den eller om lamellerna är skrot.
Prisförslaget jag fått inkl jobb.
10150kr ny kompressor (ca6000k + jobb, tömning + fyllning)
Ska prova ringa runt lite mer i veckan då det känns som väldigt onödigt att byta kompressorn när det med största sannolikhet inte är fel på den.
Jag har en V50 D2 -11, lyckades se på kompressorn vilken modell det var också. PXV16 - 1754p Volvo P31291929.
Har googlat som en galning men verkar stört omöjligt att hitta en lös magnetkoppling till dessa.
Alternativet är att köpa en komplett kompressor från skrotad bil, men då står man kanske med samma problem igen.
Är det någon av er som har erfarenhet och hittat en magnetkoppling alternativt shimsat denna variant?
Har inte hunnit skruva med bilen ännu det får bli till helgen och kika om det går att shimsa den eller om lamellerna är skrot.
Prisförslaget jag fått inkl jobb.
10150kr ny kompressor (ca6000k + jobb, tömning + fyllning)
Ska prova ringa runt lite mer i veckan då det känns som väldigt onödigt att byta kompressorn när det med största sannolikhet inte är fel på den.