Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av kicken
hej efter jag skruvade ditt min nya topp så kommer det bara värme i mitten "utblåsen" i kupefläkten, på sidor + golv kommer det kyla, kan det bero på att det inte kommer in tillräkligt med varm vatten in i kupen? kan jag satt termostaten fel? motorn går upp i normaltemp.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Årsmodell?
AC eller inte?
av kicken
Sparkz skrev:Årsmodell?
AC eller inte?
88 b230F 530 topp(2mm planad) ej ac
Användarvisningsbild
av Sparkz
Det brukar inte vara några problem med att få ur luften på en 740. Har du bra värme i mitten eller bara ljummet? Med varmkörd motor ska det svida i nagelbanden om du håller fingrarna mot utblåset.
av kicken
Sparkz skrev:Det brukar inte vara några problem med att få ur luften på en 740. Har du bra värme i mitten eller bara ljummet? Med varmkörd motor ska det svida i nagelbanden om du håller fingrarna mot utblåset.
nae ljumen bara, men efter jag hade bytt o startat upp bilen o varvade upp den så lät det som det bubla inne i bilen, typ värmepaketen... kanske det bara kommer in lite vatten i bilen?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Varför bytte du topp då? Kokat och blåst packningen?
Elementet kan vara igensatt...

Lossa båda slangarna på torpedväggen och spola igenom åt båda hållen med vattenslang. Är det dåligt flöde skaffar du en burk med kylarrens. Antingen i hela systemet och kör en sväng eller "fuskvarianten" på bara elementet: Sätt en slang med tratt på ena anslutningen till elementet, blanda upp lite kylarrens med varmt vatten och häll i. Låt det stå ett tag och fyll upp om det behövs. Spola ur ordentligt med rent vatten efteråt.
av widen
Hade samma poblem på min 140a hade då råkat "väckat" ena slangen vid torpedväggen när jag hade bytt min motor,har du inte kollat det redan så gör det

mvh

Womens From Your Town - No Selfie - Anonymous Adul[…]

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?

Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]