Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av wolf_lover
Jag har nu provat med ett nytt motstånd och den funkar inte ändå,så har jag provat med en ny fläktmotor men den funkar inte ändå,så vad är det mer man kan kolla,det är en 740 88:a finns det nåt relä till kupefläkten eller något annat ???????????????????????
av Arne
Har du kollat vredet och säkring?
av wolf_lover
Ja säkringen är hel,men vad är det med vredet som kan vara fel då????
av Whiplashinfo
Jag har samma problem som wolf_lover beskriver. Jag har också bytt såväl motstånd som fläktmotor.

Jag har noterat att fläkten låter svajande innan den lägger av och endast går på full fart, dvs läge 5 på fläktvredet.

Är vredet en vanlig felkälla eller...?

Tomas
Användarvisningsbild
av lilleman
hej på min 740 90 hade kontakt stycket till vredet smällt ihop hände även på min 945a plocka av och kolla.mvh/roger :D när du har kommit in på baksidan av vredet så ser du ju om det är bränt man kan ju även prova koppla ström till kablarna som är till de olika hastigheterna det är ju lätt när man har dragit loss kontaktstycket
av wolf_lover
Hur får man ut hela fläkt reglaget måste man lossa på vajrarna då för att få ut den eller hur
Användarvisningsbild
av lilleman
hej skruva bort dem 4skruvarna som håller fast plattan med reglagen och dra ut det en bit så går det att komma åt kontaktstycket gjorde det på min bil så förhoppningsvis även på dinmvh/roger :)
av wolf_lover
Jag har tagit loss reglaget men jag kunde inte se något fel där,vad kan det finnas mer för fel att söka efter
av wolf_lover
Jag har nu kollat kontakten som går till reglaget och när jag kollar så lyser min testlampa bara på ett hål i den kontakten som det är 7 st hål i och där som den lyser går det in en svart kabel,så kan det vara nåt fel med kontakten eller ska man behöva byta hela kablaget eller vad ska man göra.MVH Sonny
Användarvisningsbild
av lilleman
kan ju vara fel på vredet sätt en bit kabel i den svarta med ström och sätt den till de andra kablarna så hör du om fläkten går flytta runt på alla kablarna så hörs det om fläckten ändrar hastighet :) mvh/roger

Volvos egen lastgaller passar bara till andra rade[…]

Volvo car UX

Kan de inte bara skicka ut den nu haha. Vet ej om […]

XC60 MY27

Nu har även V60 blivit my27. Max 335 hk. T8[…]

Fick sålt mina gamla 18" igår, sa[…]