Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av izoo
Hejsan!
Har ett rätt jobbig fel på bilen.

Den rycker och blöddrar lite på tomgången och är hackig när man gasar vid kall motor, detta blir dock lite bättre när motorn får upp lite temperatur.
Men den går fortfarande lite hackigt när man kör i lite högre hastigheter mellan ca 50-80 km/h, detta brukar bli bättre vid en omstart.

Vet att det finns många liknande trådar, och har provat det som står i dom utan tillfredställande resultat.

Har bytt Magnetventil,VVT enhet och LMM dessa hade felkoder fast vid olika tillfällen har rengjort gasspjäll, rengjort vevhusventilationen, MAP sensorn och insugstemgivaren.

Inget av detta har gett något lyckat resultat, nu har det inte varit felkoder på ett bra tag fast motorn har symptomen kvar.

Har kollat stiften och dom har en vit beläggning på sig som om den skulle gå lite för magert, märkte även när jag utjämna bränsletrycket att det sprutar ut med tryck i ca en sekund sen rinner det bara ut systemet, sist jag bytte bränslefilter var det mer tryck i systemet då sprutade i ca 10 SEK med högt tryck, så jag börjar fundera på om det kan vara bränslepumpen som börjar bli dålig?

Hoppas på att nån kanske haft liknande erfarenheter?

Tack på förhand
Stefans 968

Ville byta bultarna till bromsoksadaptern och det […]

Volvo car UX

hmmm :bored: Nu blev jag förvånad,[…]

Tack för snabbt svar! Gummibussningen vid &ou[…]

I jul–februari har det i Finland föreko[…]