- tis 08 jul 2014, 18:57
#878469
Hej!
Jag ska köpa en ny V60 med den ny 181-hästars motorn som verkligen förvånade mig på alla sätt. Fin gång, tyst och stark!
Hursom så såg att Volvo nu bjuder på AWD och automatlåda vid köp av V60 Business Edition. Toppen tänkte jag efter att ha provkört och gjorde ganska rejäl research de senaste veckorna. Jag bygger ihop en spec för att skicka till min säljare när jag upptäcker att om man väljer AWD så får man den gamla 6-växlade lådan istället för den nya 8-växlade! Och än värre om man går "utanför kampanjen" och väljer FWD + automat så blir bilen 20 000 dyrare!
Så, frågan är nu. Den 8-växlade är jag nöjd med. Klart jämförbar med BMWs 8-växlade lådor, om än inte riktigt lika rapp (speciellt under nedväxling).
Den 6-växlade lådan tror jag inte att jag har kört. Men tidigare Volvo-automatare (4 och 5-växlade) har ju varit riktigt dåliga om vi ska vara ärliga. Hur är den 6-växlade? Är det värt prispåslaget? Dessutom tappar man också AWD vilket är trevligt vintertid.
Jag ska köpa en ny V60 med den ny 181-hästars motorn som verkligen förvånade mig på alla sätt. Fin gång, tyst och stark!
Hursom så såg att Volvo nu bjuder på AWD och automatlåda vid köp av V60 Business Edition. Toppen tänkte jag efter att ha provkört och gjorde ganska rejäl research de senaste veckorna. Jag bygger ihop en spec för att skicka till min säljare när jag upptäcker att om man väljer AWD så får man den gamla 6-växlade lådan istället för den nya 8-växlade! Och än värre om man går "utanför kampanjen" och väljer FWD + automat så blir bilen 20 000 dyrare!
Så, frågan är nu. Den 8-växlade är jag nöjd med. Klart jämförbar med BMWs 8-växlade lådor, om än inte riktigt lika rapp (speciellt under nedväxling).
Den 6-växlade lådan tror jag inte att jag har kört. Men tidigare Volvo-automatare (4 och 5-växlade) har ju varit riktigt dåliga om vi ska vara ärliga. Hur är den 6-växlade? Är det värt prispåslaget? Dessutom tappar man också AWD vilket är trevligt vintertid.