Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av opA
FiddeUBC skrev:haha jag kan skryta med att jag har sett en S60 för första gången ute i trafik här ute på landet :P lite sent kanske...
Hehe det är "ute på landet" för min del med där jag ser V60, bara åkrar och ängar runtom ;)

S60 har jag faktiskt inte sett någon i trafik ännu, förutom en demobil inne på Volvo ! =)
av Linqid
S60 har rullat ett bra tag på vägarna runt Göteborg nu. En av medlemmarna i 'egenskapsgruppen' (som är med i senaste TV där man provkör V60) bor precis i närheten så där har man sett alla nya Volvobilar i förtid. :)
Användarvisningsbild
av StringerBell
Sedan någon månad kör en S60 från Rejmes omkring i Halmstad.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Har sett S60 i trafik första gången idag i Ljungby. Såg den komma utkörandes från Volvohandlaren.
Svängde in där och hörde om man kunde få provköra. Men tydligen var det bara de som redan beställt en som fick detta. Resten får vänta tills V35.
Användarvisningsbild
av opA
Tomas88 skrev:Svängde in där och hörde om man kunde få provköra. Men tydligen var det bara de som redan beställt en som fick detta. Resten får vänta tills V35.
Låter konstigt.. jag som är 22 bast och inte har minsta råd till en sådan bil fick möjlighet att provköra en S60 D3:a för ett par veckor sedan.. :P

Beror säkert på vilken Volvohandlare du är hos.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Tomas88 skrev:Har sett S60 i trafik första gången idag i Ljungby. Såg den komma utkörandes från Volvohandlaren.
Svängde in där och hörde om man kunde få provköra. Men tydligen var det bara de som redan beställt en som fick detta. Resten får vänta tills V35.
Så att de fick chansen att ångra sig? Märklig inställning. Jag skulle vända på klacken och aldrig visa mig där igen.
Användarvisningsbild
av CabBO
Tomas88 skrev:Har sett S60 i trafik första gången idag i Ljungby. Såg den komma utkörandes från Volvohandlaren.

Det var det värsta jag hört angående att besöka en bilfirma. Håller med "StringerBell" om att vända på klacken och inte gå dit mer. Jag skulle också säga ett sanningens ord till dom :-(O) och sen inte komma tillbaka. Får man inte provköra en bil så skall man inte köpa någon där heller. Fruktansvärt nonschalant av säljaren/firman.
Användarvisningsbild
av opA
CabBO skrev:Fruktansvärt nonschalant av säljaren/firman.
På tal om konstiga säljare...

Var inne på Gustav E. Bil i helgen där jag bor... och såg en fin Saab 9-3 Kombi ståendes utanför bland dom begagnade bilarna.. men hittade ingen prislapp i fönstret. Så när jag var på väg därifrån ser jag en kostymnisse komma gående vid ingången.

Så jag frågar om han jobbar här och det gjorde han.. frågade sedan om "den gråa Saaben där *pekar*" var till salu.. han tittar lite nonchalant på mig och säger i princip "Öh.. den där, den är väldigt ny. Det är en -10:a". :evil:

Jag blev lite halvstum och fick inte fram några mer ord än "Jahaja.. ja jag bara undra". Blev lite som en chock.

Ville bara mest veta om den var till salu och vad en sådan kan tänkas ha kostat.. men jaja, de var sista gången jag var där iallafall.
av sandberg80
opA skrev:
CabBO skrev:Fruktansvärt nonschalant av säljaren/firman.
På tal om konstiga säljare...

Var inne på Gustav E. Bil i helgen där jag bor... och såg en fin Saab 9-3 Kombi ståendes utanför bland dom begagnade bilarna.. men hittade ingen prislapp i fönstret. Så när jag var på väg därifrån ser jag en kostymnisse komma gående vid ingången.

Så jag frågar om han jobbar här och det gjorde han.. frågade sedan om "den gråa Saaben där *pekar*" var till salu.. han tittar lite nonchalant på mig och säger i princip "Öh.. den där, den är väldigt ny. Det är en -10:a". :evil:

Jag blev lite halvstum och fick inte fram några mer ord än "Jahaja.. ja jag bara undra". Blev lite som en chock.

Ville bara mest veta om den var till salu och vad en sådan kan tänkas ha kostat.. men jaja, de var sista gången jag var där iallafall.
Låter som typisk ålderdiskriminering eftersom du är 22 år som jag såg tidigare. Jag är själv 29 och upplevde just det där jävligt länge, trots att jag köpte min första bil över 200k 2005 och har sedan bytt bil oftare än de flesta bytt underkläder. Det är konstigt att vissa tror att man måste vara 55, halvflintis och ha billig after-shave på sig för att man ska köpa en dyr bil.
Märker dock mer och mer att jag blir mer respekterad hos bilfirmorna (gäller inte bar bilfirmor utan även på andra ställen). Alla som alltid var väldigt otrevliga förut är konstigt nog nu trevliga och hjälpsamma...
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
AC & kylfläkt

Jag har haft lite trassel med min AC och har efter[…]

Tomgång och vevhusventilation

Har du kollat tomgångsmotorn? Den har ett sl[…]

Plockade bort centerkonsolen på 850n, tror[…]

Kvittrande på tomgång brukar vara l&ou[…]