- sön 01 aug 2010, 18:20
haha jag kan skryta med att jag har sett en S60 för första gången ute i trafik här ute på landet
lite sent kanske...

Moderator: Moderatorer
FiddeUBC skrev:haha jag kan skryta med att jag har sett en S60 för första gången ute i trafik här ute på landetHehe det är "ute på landet" för min del med där jag ser V60, bara åkrar och ängar runtom ;)lite sent kanske...
Tomas88 skrev:Svängde in där och hörde om man kunde få provköra. Men tydligen var det bara de som redan beställt en som fick detta. Resten får vänta tills V35.Låter konstigt.. jag som är 22 bast och inte har minsta råd till en sådan bil fick möjlighet att provköra en S60 D3:a för ett par veckor sedan..
Tomas88 skrev:Har sett S60 i trafik första gången idag i Ljungby. Såg den komma utkörandes från Volvohandlaren.Så att de fick chansen att ångra sig? Märklig inställning. Jag skulle vända på klacken och aldrig visa mig där igen.
Svängde in där och hörde om man kunde få provköra. Men tydligen var det bara de som redan beställt en som fick detta. Resten får vänta tills V35.
Tomas88 skrev:Har sett S60 i trafik första gången idag i Ljungby. Såg den komma utkörandes från Volvohandlaren.
Svängde in där och hörde om man kunde få provköra. Men tydligen var det bara de som redan beställt en som fick detta. Resten får vänta tills V35.
CabBO skrev:Fruktansvärt nonschalant av säljaren/firman.På tal om konstiga säljare...
opA skrev:Låter som typisk ålderdiskriminering eftersom du är 22 år som jag såg tidigare. Jag är själv 29 och upplevde just det där jävligt länge, trots att jag köpte min första bil över 200k 2005 och har sedan bytt bil oftare än de flesta bytt underkläder. Det är konstigt att vissa tror att man måste vara 55, halvflintis och ha billig after-shave på sig för att man ska köpa en dyr bil.CabBO skrev:Fruktansvärt nonschalant av säljaren/firman.På tal om konstiga säljare...
Var inne på Gustav E. Bil i helgen där jag bor... och såg en fin Saab 9-3 Kombi ståendes utanför bland dom begagnade bilarna.. men hittade ingen prislapp i fönstret. Så när jag var på väg därifrån ser jag en kostymnisse komma gående vid ingången.
Så jag frågar om han jobbar här och det gjorde han.. frågade sedan om "den gråa Saaben där *pekar*" var till salu.. han tittar lite nonchalant på mig och säger i princip "Öh.. den där, den är väldigt ny. Det är en -10:a". :evil:
Jag blev lite halvstum och fick inte fram några mer ord än "Jahaja.. ja jag bara undra". Blev lite som en chock.
Ville bara mest veta om den var till salu och vad en sådan kan tänkas ha kostat.. men jaja, de var sista gången jag var där iallafall.