Moderator: Moderatorer

Idag har jag tankat bilen. Igen... Milen bara springer springer iväg. 42 liter á 11:28 kronor litern blev det. Trots att tankmätaren nästan stod i botten och trippmätaren visade att jag max kunde köra 6 mil till så verkar det fortfarande ha funnits nästan 10 liter kvar i tanken då det ska vara 52-literstank. Nåväl, bättre det än min förra bil som fick soppatorsk när det enligt mätaren var en åttondel kvar i tanken. :???:

Och nu i helgen får det nog bli storköp på mekonomen. Bilen skriker om att få 4 nya bromsbelägg med monteringssatser, en reparationshandbok och en massa kul kemikalier och andra drycker för att få bort alla ingrodda asfaltsfläckar, flygrost och smuts som sitter på den. Jag blir nästan ledsen av att se den så smutsig som den är... :cry:
Blev en tvätt idag, satt en del insekter i fronten efter 100 mils körning. Blev ingen helhetsbild tyvärr dock :P

Bild
av dkps
Snarare vad jag inte har gjort. Har försökt byta hjullager två gånger men har båda gångerna fått ge upp då jag inte fått loss drivaxeln ur lagret. Trist men blir tvungen att ge pengar till en verkstad.
Servat, bestämde mig för att strunta i "märkesstämpeln" och fixa det själv, gått 17.000 mil nu. Inga bekymmer tills jag skulle byta kupe'filtret! Vad tänkte den eller de ingenjörer som konstruerade detta? Har bytt på många olika märken och modeller, alltifrån superenkelt till ett elände, men detta tog priset! Samma ingenjör som konstruerade hjulupphängningen på första Mercedes A-klass?
Hursomhelst, jobbet gjort och nu är det bara 1000 mil till kamremsbyte, men där får nog en verkstad göra jobbet...

Mike
  • 1
  • 560
  • 561
  • 562
  • 563
  • 564
  • 1912
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]