- ons 16 jan 2013, 17:25
Det är ju bra mycket roligare med en egen-trimmad motor än fabriksbyggt main-stream skräp som alla töntar åker runt i ;)
Moderator: Moderatorer
StringerBell skrev:Jag kan ju tycka att vill man ha 400HK under huven köper man en bil som har det från början. Eller fyller vässandet av en standardmotor ett behov i sig, dvs. har det ett egenvärde att trimma/tun'a?En bil med sån effekt original är dyr och urvalet av modeller är litet. Man kan med små medel bygga en bil som har lika mycket eller mer effekt än så. Sen ska ju inte känslan av att ha gjort något själv underskattas. Och sen kan det ju vara att man inte gillar den dyra bilen som har effekten original eller att den har någon annan icke önskvärd egenskap.
Andazon skrev:Har du pettson eller någon annan pejl på vad som är max tillåten effekt + max tillåtet vrid utan regbesiktning ?All effektökning och motorbyten ska registreras in.
Cgunner skrev:Han testa bilen genom att lägga i tvåan och bara plattan i mattan :)Fruktansvärt dåligt sätt att kolla på. Då skulle ju t ex 2.0or bli underkända stup i kvarten, då dom sticker bra mycket fortare än 2.3or.
Stort tack för alla svar i tråden!
Lucif3r skrev:Jag håller med fullkomligt, kändes lite si sådär... Men just nu är jag bara glad att den gick igenom :) Du ska ha ett stort tack, då du varit väldigt aktiv i denna tråden!Cgunner skrev:Han testa bilen genom att lägga i tvåan och bara plattan i mattan :)Fruktansvärt dåligt sätt att kolla på. Då skulle ju t ex 2.0or bli underkända stup i kvarten, då dom sticker bra mycket fortare än 2.3or.
Stort tack för alla svar i tråden!
Nu har bilen funkat bra ett par veckor. Min mek b[…]