- tis 09 okt 2018, 10:17
#1273727
Elbilar är idag den vettigaste lösningen för transportsektorn som går att skala upp. Det är bättre än att köra på fossilt bränsle, och det tar inga enorma arealer så som biobränsle om vi ska skala upp det mycket. Till en viss gräns kan man göra biobränsle på sånt som annars bara går till spillo, men för att ersätta en stor mängd bensin och diesel är el det bästa och billigaste. Bara att man på ett vanligt villatak kan täcka 2-3 bilars behov under 8-9 månader per år.
En elbil är den perfekta flexifuel-bilen. Går att köra på alla bränslen. Elproduktionen i världen behöver bli grönare, och alla sätt den blir det på går att använda i elbilen. Man låser sig inte till något teknik med elbilen utan de framtida sätt för energiproduktion som kan komma funkar lika bra.
Att det inte löser allt, och att elbilar inte har något avtryck allt är det nog få som fortfarande tror, men förutsättningarna för att utsläppen från fordonstrafiken ska kunna minskas drastiskt i framtiden ökar ju fler bilar vi får som kan köras på el.
En elbil är den perfekta flexifuel-bilen. Går att köra på alla bränslen. Elproduktionen i världen behöver bli grönare, och alla sätt den blir det på går att använda i elbilen. Man låser sig inte till något teknik med elbilen utan de framtida sätt för energiproduktion som kan komma funkar lika bra.
Att det inte löser allt, och att elbilar inte har något avtryck allt är det nog få som fortfarande tror, men förutsättningarna för att utsläppen från fordonstrafiken ska kunna minskas drastiskt i framtiden ökar ju fler bilar vi får som kan köras på el.
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13