- lör 19 jan 2019, 20:19
#1293450
Känns tyvärr som vi missar informera många ägare med 40, 70, 90-bilar eftersom detta är en 60-tråd.
x74 skrev: ↑fre 18 jan 2019, 23:08Be gärna h*n skriva en rad om det här i tråden, eventuellt ett tube-klipp, så taggar jag i trådstarten.Cotag skrev:Det finns en till på forumet som har en T4 -16 som har bytt engång, dock vet jag inte milen där, han sa med att de bara fick bort det till 50% med en ny axel, ungefär där skulle jag med säga att det vart med detta byte. Jag fick ju iallafall bort missljudet helt acceptabelt med mitt första byte.x74 skrev: ↑fre 18 jan 2019, 19:35 Bytade axeln idag, men kan notera att missljudet försvann inte lika mycket som efter första bytet, då var man tvungen lyssna ordentligt efter frekvensen nu hör jag det tydligt. Jag kan höra det in i kupén, det är ju såklart inte lika kraftigt som före bytet, så bättre blev det men långt ifrån acceptabelt. Detta kan tolkas på 2 sätt antingen att vid monteringen så kan spelet spela in hur noga pst är vid inmätnig, har haft olika pst vid bytena. Eller så är det en rejäl ojämn kvalitet på paketet. För skillnad mellan bytena råder det ingen tvekan om. Känslan är att det kommer räcka med 500 mil innan denna är hel rökt igen. Men jag får stå ut med denna då jag ska få byta till nya varianten, hade jag inte haft det i bak fickan hade jag åkt tillbaka redan efter 5minuter och lämna in bilen igen och begärt, gör om gör rätt.Det kan även tolkas som att det större drivande kugghjulet på vevaxeln efter ett tag tar skada av vibrationer och oljud.
Dessa axlar är ju rena mardrömmen![]()
![]()
Känns tyvärr som vi missar informera många ägare med 40, 70, 90-bilar eftersom detta är en 60-tråd.
Nuvarande: V60 D4 -14 Momentum BE II D4204T5 M66. Med premium balansaxelvissla.
Tidigare Volvo: V40 2,0T -04, 240 Turbo -84, Duett -64
Tidigare Volvo: V40 2,0T -04, 240 Turbo -84, Duett -64