Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Candypig
crumpets skrev:Då var hjulen inställda då :) Passade på att fråga om reservdelar till ACn också. Får ju felkod om ett servo som inte svarar så jag tänkte höra vad det kostar. 1600 spänn för en liten låda med ett servo och en trimpot i.....

När jag blir frisk ska jag riva ut hela skiten, ta loss servot och provmäta allt i lådan för att se så det verkligen är den som är paj.

När du river ut servot och allt, kan du inte ta lite bilder på eländet och visa :?:
Yes nu är den i topptrim.

Idag felsökte vi först AC:n vidare, plockade ur servot, slaktade det och provmätte. Det rör sig obehindrat och trimpoten som visar position för styrenheten ledde och ändrade resistans beroende på läge precis som sig bör.

Det enda jag kan se skulle kunna vara problemet är själva styrenheten till AC:n nu.
Nån som har någon idé?
Se min tråd: http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=15&t=41177

Sen byggde vi ihop elantennen idag igen, med delar från en jag köpt här på jagrullar. Det stod förvisso saab på den och den var hälften så lång och hade fel kontakter (kunde ju säljaren kanske nämnt :roll: ) men vi använde de kuggar från den som var trasiga på min och efter oerhört mycket om och men så funkar den faktiskt helt ok.
Av nån anledning fortsätter den dra trots att den är i bottenläge så det säger klick och brum i ca 20 sekunder efter avstängning, men annars helt ok.
Användarvisningsbild
av crumpets
Har en fråga faktiskt. Klurar på att beställa ett servo + en ac-styrenhet från laga.se och byta ut för att se om det funkar. Får jag felkod både med ny styrenhet och nytt servo får jag ta och skicka tillbaka dem på ångerrätten och fortsätta leta, vad tror ni? Kan man göra så?
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 47
Uppdatera mjukvaran

e-call är den lagstadgade automatiska tj&aum[…]

Med vilken utrustning har felkoder kollats? Nä[…]

Brukar det inte finnas möjlighet i dagens […]

740 som krånglar