Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
TS: Original har dessutom ett bra andrahandsvärde vilka de från ebay, vparts, hova med flera inte har. Så byter du bil tar du med de till den om de passar annars kränger de du inte köp o sälj här
Användarvisningsbild
av MarcusJ
Okalettos skrev: fre 28 jan 2022, 09:01 Har varit i kontakt med bilia nu.. Till just v50/s40n/c30 finns tydligen inga original led-alternativ tyvärr. Art 31365548 är bara till nyare modeller, enligt bilia..
Man har kollat artikelnummer i VIDA och sett att det bara hänvisas till vissa modeller och årsmodeller, eftersom det bara monterades från fabrik på just dessa. Men de passar och går alldeles utmärkt att montera eftersom de har exakt samma utformning som de gamla.

Det är så det brukar vara hos återförsäljaren. Den som säljer reservdelar har ingen koll i praktiken utan kan bara gå på de uppgifter som finns i VIDA.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
Micce1980 skrev: fre 28 jan 2022, 15:55Lite så :-)
Är väl ett gäng här med som fått fukt i vparts efter en tid? Tycker mig minnas det. :-)
Jag har provat dem. Inte nöjd, de lyser på tok för starkt och hållbarheten är usel. Bytte till Volvo Original istället.
av Kadochnikoff
Jag har satt vparts kit på min v70-08 .
Lyser väldigt vitt och mycket starkt.
Lyser mer än original backljus
Det är 2 års garanti så vi får se hur de håller.
av Okalettos
Begriper inte varför det ska lysa starkare än original, på regskylten av alla ställen 😅.. Men bra om kriminella kör med sån belysning iofs 👍😎
av Kadochnikoff
Som jag ser det är all belysning bakåt av godo .
Vissa missar ju att se en hel bil och kör på folk bakifrån utan att den främre bilen bromsat .

För ett par veckor sedan var det en seriekrock efter E4 på vägen hem.
Trots att folk hade varningsblinkers på och E4 var rak kilometervis körde en kebabsvarvare om mig då jag bromsade in några hundra meter före den stoppade trafiken och försökte i god fart klämma sig mellan de stillastående bilarna och mitträcket .

Det blev mycket jobb för bärgaren.
Användarvisningsbild
av perin
Kadochnikoff skrev:Som jag ser det är all belysning bakåt av godo .
Vissa missar ju att se en hel bil och kör på folk bakifrån utan att den främre bilen bromsat .

Trots att folk hade varningsblinkers på och E4 var rak kilometervis körde en kebabsvarvare om mig då jag bromsade in några hundra meter före den stoppade trafiken och försökte i god fart klämma sig mellan de stillastående bilarna och mitträcket .

Kebabsvarvare?
av Okalettos
@Kadochnikoff, ja det är en poäng, i och för sig, speciellt när Sverige tamt gått med på energibesparingskrav från eu sen några år (trots att de flesta nya bilar har led i mångt och mycket) om att tillåta nedsläckta bilar 'dagtid'.. Men eu-utredningen om hur elbilar ska låta vid 'kryphastigheter' är väl fortfarande inte utrett, utan är upp till varje tillverkare än så länge om/hur de ska låta.. Och Sverige (med nollvisioner) ställer inga egna krav på bilar som säljs här tills dess, mig veterligen.. Off topic iofs :x.. Men, ska man verkligen behöva ha megalysen på regplåten för att motverka olyckor så känner jag inget större hopp om mänskligheten 😜
av Kadochnikoff
perin skrev: ons 02 mar 2022, 21:21
Kadochnikoff skrev:Som jag ser det är all belysning bakåt av godo .

Kebabsvarvare?
Ung man med ursprung från icke skidåkande nation iförd den obligatoriska svarta BMW:n kallas för kebabsvarvare häromkring.
Även av dem själva .....

Ja nä jag kanske tänker fel.. Å[…]

OM RYSSEN KOMMER

Ja det har ju aldrig tidigare hänt att Trump […]

Byta AUX In i Volvo S60 2009

Tjenare. Har nyss köpt en S60 -09 2.4. Har […]

Generator Pv 444

Jag fick höra av en elektriker att man inte s[…]