Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av camaro69
nuttytompa skrev:
camaro69 skrev:
nuttytompa skrev: Ber om ursäkt för min klantiga formulering i början.

Men faktum kvarstår, det är inte jag som skapar hätsk debatt på detta eminenta forum. :D

Ska undersöka om det går att ta sig förbi kundmottagare.

Huvudet på spiken, tack för att du förstår vad jag menar.

Du undrar vem som skapar hätsk debatt?

Ditt angrepp på CarMan och Hellrider var allt annat än proffsigt. Vad du tycker om dom kan du behålla för dig själv.

Om någon reagerar på vad du skrivit, så skall dom "skita i" att svara.

Tror inte det.
Debatten är väl ändå fri på forumet och bör väl vara positiv och vänlig. Det gagnar oss alla.

Vore tråkigt om Forumet får dåligt rykte, där människor blir sågade jäms med fotknölarna med jämna och ojämna mellanrum.

Ett tips beträffande problem med Volvoverkstaden. Åk dit, även om du har en bit åka. Ta upp problemet med ansvarig chef.
(Det har aldrig varit lönt att prata med arslet ("dryg kundmottagare") när man kan prata med huvudet "(chefen"))
Jag lovar att dom kommer att hjälpa dig, såvida dom inte är helt dumma i huvudet.
En personlig servicemekaniker är guld värd.

:)

camaro69
Men snälla du jag bad att slippa deras kommentarer, var skrev jag något om dom? ja annat än att deras inlägg skapar hätsk debatt.

Vill du ha trådar där deras inlägg skapar hätsk debatt eller?

Nä tror inte det finns plats för det. :shock:

Vidare vad det gäller att såga folk så... - ja, behöver jag verkligen utveckla det! :D

Men du vill att moderator ska stänga min tråd, är forumet fritt då tycker du?

Brukar inte kalla min kundmottagare eller deras chefer "dryg eller dum i huvudet"

Jo, jag har pratat med högre instans.

Påpekar ett bara ett problem som finns på min "verkstad".
Samt ställde en fråga runt ikring detta.

Jag tror nog dom gör så gott dom kan, men dom har problem med tillgängligheten.
Helt uppenbart var det fler än jag som reagerade på dina första inlägg.
Vad som efterlystes, var lite sans i debatten.

Den verkar ha kommit nu.

Tack för det.

:D

camaro69
av nuttytompa
camaro69 skrev:
nuttytompa skrev:
camaro69 skrev:
Du undrar vem som skapar hätsk debatt?

Ditt angrepp på CarMan och Hellrider var allt annat än proffsigt. Vad du tycker om dom kan du behålla för dig själv.

Om någon reagerar på vad du skrivit, så skall dom "skita i" att svara.

Tror inte det.
Debatten är väl ändå fri på forumet och bör väl vara positiv och vänlig. Det gagnar oss alla.

Vore tråkigt om Forumet får dåligt rykte, där människor blir sågade jäms med fotknölarna med jämna och ojämna mellanrum.

Ett tips beträffande problem med Volvoverkstaden. Åk dit, även om du har en bit åka. Ta upp problemet med ansvarig chef.
(Det har aldrig varit lönt att prata med arslet ("dryg kundmottagare") när man kan prata med huvudet "(chefen"))
Jag lovar att dom kommer att hjälpa dig, såvida dom inte är helt dumma i huvudet.
En personlig servicemekaniker är guld värd.

:)

camaro69
Men snälla du jag bad att slippa deras kommentarer, var skrev jag något om dom? ja annat än att deras inlägg skapar hätsk debatt.

Vill du ha trådar där deras inlägg skapar hätsk debatt eller?

Nä tror inte det finns plats för det. :shock:

Vidare vad det gäller att såga folk så... - ja, behöver jag verkligen utveckla det! :D

Men du vill att moderator ska stänga min tråd, är forumet fritt då tycker du?

Brukar inte kalla min kundmottagare eller deras chefer "dryg eller dum i huvudet"

Jo, jag har pratat med högre instans.

Påpekar ett bara ett problem som finns på min "verkstad".
Samt ställde en fråga runt ikring detta.

Jag tror nog dom gör så gott dom kan, men dom har problem med tillgängligheten.
Helt uppenbart var det fler än jag som reagerade på dina första inlägg.
Vad som efterlystes, var lite sans i debatten.

Den verkar ha kommit nu.

Tack för det.

:D

camaro69
Du borde kanske ta och fundera själv innan du skriver! :shock:
Användarvisningsbild
av camaro69
Suck :-~

(L) (L) ;;-O
av nuttytompa
camaro69 skrev:Suck :-~

(L) (L) ;;-O
Vet inte riktigt vad du menar är du en döskalle? :D
Eller är du lite kär i mig hehe
Nä sköt om er nu, och ha en bra helg alla volvo lovers.
Användarvisningsbild
av CarMan
ja det finns ialla fallnågra här (dom flästa) som förstår vad jag skriver. så jag kan väl skriva vad jag kunde ha skrivit om jag fått från början.
jag förväntar mig att nuttytompa inte svarar på mitt inlägg, eller lägger sig i den diskution mitt svar kan medföra, då han inte var intreserad av min åsigt!

JAg tror det ligger til så här. man har en data avdelning som vill hänga med o göra en snygg & andvändbar hemsida. det är ju mordernt att kunna maila alla anställda. desutom är det ju snittsigt att ha ett service formulär man kan fylla i. dir riktigt profsigt o kundvänligt ut.
man lägger fram iden & dom som styr o bestämer tycker det låter bra o ger grönt ljus.
tyver stannar allt här på grund av okunskap. man är inte införstådd i att kundmotagarna har fullt upp med dom kunder som komer till disken & ringer.
alla kunder är lika värda, men det är lätt att prioritera den som faktiskt rent fysiskt står framför dig, dör efte försöker man hinna att ta dom inkomande samtal som kommer.
det finns inte tid att hinna med o svara på mail & service formulär.
oavsett om det är en bilfirma eller nått annat företag så tycker jag att man inte ska ha mailadresser eller serviceformulär på mensidan om man faktiskt inte har nån som svarar på dom inom 24h

detta är ju inget spesefikt för bilbranschen, det förekomer överallt.
Användarvisningsbild
av CarMan
kanske skulle gjort en ny tråd, då ursprungs tråden inte skulle handla som vad som kan vara orsaken eller hur man tror7vill att det ska funka.
nuttytompa verkar ju bara vilja ha reda på om någon mer råkat ut för detta, han borde då startar en omröstning, drä man kunde svara ja eller nej.
av Hellrider
CarMan skrev:ja det finns ialla fallnågra här (dom flästa) som förstår vad jag skriver. så jag kan väl skriva vad jag kunde ha skrivit om jag fått från början.
jag förväntar mig att nuttytompa inte svarar på mitt inlägg, eller lägger sig i den diskution mitt svar kan medföra, då han inte var intreserad av min åsigt!

JAg tror det ligger til så här. man har en data avdelning som vill hänga med o göra en snygg & andvändbar hemsida. det är ju mordernt att kunna maila alla anställda. desutom är det ju snittsigt att ha ett service formulär man kan fylla i. dir riktigt profsigt o kundvänligt ut.
man lägger fram iden & dom som styr o bestämer tycker det låter bra o ger grönt ljus.
tyver stannar allt här på grund av okunskap. man är inte införstådd i att kundmotagarna har fullt upp med dom kunder som komer till disken & ringer.
alla kunder är lika värda, men det är lätt att prioritera den som faktiskt rent fysiskt står framför dig, dör efte försöker man hinna att ta dom inkomande samtal som kommer.
oavsett om det är en bilfirma eller nått annat företag så tycker jag att man inte ska ha mailadresser eller serviceformulär på mensidan om man faktiskt inte har nån som svarar på dom inom 24h

hmm,jag kan ju tycka att någon gång under dagen när det är lite dötid,att man tar sig tid.
av Daddan
CarMan skrev:ja det finns ialla fallnågra här (dom flästa) som förstår vad jag skriver. så jag kan väl skriva vad jag kunde ha skrivit om jag fått från början.

CarMan: Bra, tydligt, trevligt och sakligt svar i en tråd som åter började spåra ur.
Användarvisningsbild
av CarMan
Hellrider skrev:

hmm,jag kan ju tycka att någon gång under dagen när det är lite dötid,att man tar sig tid.
jo man kan tycke det. men du vet väll hur det är ibland. man/dom får en arbetsupgift till, utan att få klara instruktioner på hur det är tänkt att det ska fungera.

jag anser det vara stor skilnad på att tala att du ska sara på kundmail när du har tid. (när har man tid & när han man sin 5 minuters paus men har lagstadgad rätt till?)

Mot om man talar om att "jörgen" kommer att svara på kundmail varje dag mellan 08:00 & 09:00, så lisa o peter får själva sköta kundmoitagningen då. inga telefonsamtal får keller kopplas till jörgen.
Användarvisningsbild
av CarMan
borde inte tråden flyttas?
nu kan den ju bara läsas av dom som bemödar sig att gå in i P2 forumet. även dom med andra bilmodeller kontaktarväll kundmoragningen?
244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]