Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoBengan
BMW = Knarksläde! 8)
Användarvisningsbild
av Nexus
VolvoBengan skrev:BMW = Knarksläde! 8)
Eller Pizza Racer :lol:
Användarvisningsbild
av Henke850
Mercedes då? Jag fick höra allt möjligt. Kebabmerca, Bagdadmerca, Panzer tiger :lol:
Användarvisningsbild
av Nexus
Henke850 skrev:Mercedes då? Jag fick höra allt möjligt. Kebabmerca, Bagdadmerca, Panzer tiger :lol:
Merza e lite mera ziggenar släde. Finnpajsarna på jobbet har gammla merzor som de visar upp när de åker hem på semestern :wink:
av haxpet
Jaa, här på jobbet får man nog höra att man åker traktor, dom flesta tycker om att retas, men det beror nog mest på avundsjuka. Det finns ingen annan bil än min som har så mycket som 260 hk på parkeringen. :D

Det är bara jag som åker T5:a, sen är det bara VD och vVD som åker i princip samma, men dom har 2.5T. Men dom har ju heller aldrig retats. Det är mest dom andra äldre som själva köra någon trött VW, Opel eller Ford.
Så att så länge jag bräcker dom i antalet hk och finnish på bilen så får dom hålla på så mycket dom vill.
Användarvisningsbild
av Fraz
Jag tror att det finns en viss avundsjuka i det svenska samhället.

En bekant till mig som har ett stort bil intresse med ett flertal olika och extrema bilar i historien åkte en "gamal" Merceders E-klasse från 98 som bruksbil/familjabil.
Han fick små komentarer och blickar av folk som tyckte han var "märkvädig eller mallig" när han lämnade sina barn på dagis.
Dessa övriga föräldrar körde mässtadels V70n.
Och han är ingen skryt person, tvärtom.

Han tröttnade på detta och köpte en grå V70n R... utan emblem!
Sen var det tyst på dom för dom fattade inte att det var en R för typ
200 000:- mer än deras sura 140hk

Folk stör sig på BMW Merceders och övriga "lycks" bilar. Eller om du har en bil som sticker ut lite.
Alla skal ha likadana tråkiga bilar på dagis parkeringen..

Och när folk står och låvordar sina Toyota blir man ju bara sne, det är ju bara att åka ett varv i "plast" lådan utan komfort så springer man ju till sin kära svenson bil!
Användarvisningsbild
av Nexus
Och när folk står och låvordar sina Toyota blir man ju bara sne, det är ju bara att åka ett varv i "plast" lådan utan komfort så springer man ju till sin kära svenson bil![/
quote]

håller inte riktigt med dig där :???: hade en Toyota Camry V6 Aut -92:a och den var det suverän komfort i (helskinn)och inte mycket mera plast än i en volvo :wink: . Men dagens japanare är plastiga det håller jag med om men komforten är inte så dålig om du är japan och 155cm kort eller lång :lol:
Användarvisningsbild
av Fraz
grammse skrev:
Och när folk står och låvordar sina Toyota blir man ju bara sne, det är ju bara att åka ett varv i "plast" lådan utan komfort så springer man ju till sin kära svenson bil![/
quote]

håller inte riktigt med dig där :???: hade en Toyota Camry V6 Aut -92:a och den var det suverän komfort i (helskinn)och inte mycket mera plast än i en volvo :wink: . Men dagens japanare är plastiga det håller jag med om men komforten är inte så dålig om du är japan och 155cm kort eller lång :lol:
HA HA ja man är väll lite längre än så!..
Ja vet en gubbe som har en Toyota Avensis (tror jag den heter) och den är ju helt usel att åka. Man försvarar köpet med att Toyota är typ värdens bästa bil enligt svensk bilprovning för dom har minst fel, man blir så läss att dom inte bara kan säga att dom åker fint i en Volvo!..
Användarvisningsbild
av Nexus
Fraz skrev:
grammse skrev:
quote]

HA HA ja man är väll lite längre än så!..
Ja vet en gubbe som har en Toyota Avensis (tror jag den heter) och den är ju helt usel att åka. Man försvarar köpet med att Toyota är typ värdens bästa bil enligt svensk bilprovning för dom har minst fel, man blir så läss att dom inte bara kan säga att dom åker fint i en Volvo!..
Har han första generationens Avensis så kan jag garantera han ej har ett bekymmer fritt bilägande. Vissa bilar var rena mardrömmen för ägarna.
Ägarna var ju vana med 90 talets Toyotor som näst intill var helt felfria.
Sen blev det skit fel på "nya" bilen t e x dörr listerna släpper, glappa tändningslås, oljenivå givare som spökar ,kärvande tankmätare,mm mm

Att toyota bilarna är felfria i bilprovningen beror till en viss del på att Toyota verkstäderna erbjuder "förbesiktning" på bilarna. Ett brev skickas till kunden då det är dax att se över bilen inför bilprovningen.

:oops: Nu kom jag lite utanför tråden så jag avslutar med att ingen Toyota kan slå komforten i Volvos stolar vol:-)
av Bobafett
Jag har fått mycket skit från mina kompisar i och med att jag har fått en Volvo via jobbet nu. Personligen är det som så att just V70in som jag har är bland det sista jag skulle välja, gillar inte Volvo. MEN jag har börjat uppskatta komforten den är också ganska snygg. Sedan finns det annat som jag inte gillar, slö motor, otrolig törst och dåligt utrustad, dock inte bilens fel.

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]