Fraz skrev:grammse skrev:Och när folk står och låvordar sina Toyota blir man ju bara sne, det är ju bara att åka ett varv i "plast" lådan utan komfort så springer man ju till sin kära svenson bil![/
quote]
håller inte riktigt med dig där :???: hade en Toyota Camry V6 Aut -92:a och den var det suverän komfort i (helskinn)och inte mycket mera plast än i en volvo
. Men dagens japanare är plastiga det håller jag med om men komforten är inte så dålig om du är japan och 155cm kort eller lång :lol:
HA HA ja man är väll lite längre än så!..
Ja vet en gubbe som har en Toyota Avensis (tror jag den heter) och den är ju helt usel att åka. Man försvarar köpet med att Toyota är typ värdens bästa bil enligt svensk bilprovning för dom har minst fel, man blir så läss att dom inte bara kan säga att dom åker fint i en Volvo!..
Har han första generationens Avensis så kan jag garantera han ej har ett bekymmer fritt bilägande. Vissa bilar var rena mardrömmen för ägarna.
Ägarna var ju vana med 90 talets Toyotor som näst intill var helt felfria.
Sen blev det skit fel på "nya" bilen t e x dörr listerna släpper, glappa tändningslås, oljenivå givare som spökar ,kärvande tankmätare,mm mm
Att toyota bilarna är felfria i bilprovningen beror till en viss del på att Toyota verkstäderna erbjuder "förbesiktning" på bilarna. Ett brev skickas till kunden då det är dax att se över bilen inför bilprovningen.

Nu kom jag lite utanför tråden så jag avslutar med att ingen Toyota kan slå komforten i Volvos stolar vol:-)