Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SL70
Lite återkoppling här. Har nu haft bilen på service och tog beslut om Polestar optimering.
Nu har jag inte kört så många mil (~10) och mest i eco-läget, men visst är det skillnad. I det läget drar den snabbare/kraftigare från låga varv på hög växel. Jag inbillar mig att den blir ännu snålare nu i det läget vid långkörningar. Polestarläget är riktigt vasst. Märker också skillnad när man kör i manuelläget att det är bättre boost. Klart nöjd!
Bilagor
20240607_151852.jpg
20240607_151852.jpg (3.78 MiB) Visad 559 gånger
Användarvisningsbild
av ShogunX
Helt rätt val enligt mig. En sådan optimering förändrar en S/V60 T4 på ett sätt som borde ha varit original från fabrik.
Användarvisningsbild
av Pliind
Jag har en T4 optimerad. Jag tycker det blev extra stor skillnad när man valde driveprofilen polestar också. Eftermonterade drivemodeknapp och programmerade in. Svinnöjd :)
av Kluster
Försöker hitta prisinfo om Polestar optimering men det står ingenting på Volvos sida eller hos den lokala ÅF. Någon som vet?
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Kluster skrev:Försöker hitta prisinfo om Polestar optimering men det står ingenting på Volvos sida eller hos den lokala ÅF. Någon som vet?
7900kr
Vilken mjukvara har ni?

Ja lite spännande de släppte dessa buggf[…]

inget ovanligt, jag har bytt båda på m[…]

Nåväl, jag unnade mig. Eller bilen. S&a[…]

Om båda har samma Volt område och pol&[…]