Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lulea
Jag rekomenderar RTI i bilen. Det känns lite "lyxigare". Men rent funktionelt är det ett bättre köp med en "vanlig" GPS.
Själv kör jag med RTI i min V70 men det är lätt att handla när man inte behöver punga ut nåt utan bara peka
Användarvisningsbild
av CarMan
så är det ju, jag käner ingen som hade valt en bärbar om priset var den samma för dessa 2

lyx kostar, vad vill man kosta påsig? vissa köper rolaga grejor till bilen, andra går på fotboll, allt kostar pengar
Användarvisningsbild
av VolvoB20
CarMan skrev:så är det ju, jag käner ingen som hade valt en bärbar om priset var den samma för dessa 2

lyx kostar, vad vill man kosta påsig? vissa köper rolaga grejor till bilen, andra går på fotboll, allt kostar pengar
Håller med dig till 100% Carman.

Som du säger. "lyx kostar", Därför måste jag köra Volvo.

Hade priset varit samma på en BMW eller Merceds så......
av CANBus
jag har en eXplorist 600 på jobbet och den är allt annat än liten, den om någon är stor som en tegelsten.
Sen är kartköp det mest krångliga jag varit med om..
Men vi lägger ned det, ja 160 gram, ja rörelseenergin som uppkommer i 50 km/h vid krock kan du ju räkna ut själv hur många kilon det blir..
skönt att ha den slåendes i skallen när man krockar.
undar ens om dessa navigatorer krocktestas överhuvudtaget??
är det någon som sett något riktigt krocktest på tex Garmin eller MIO,Navman?
jag har då inga lösa grejjer i bilen, det är ju rent livsfarligt, men vi har olika syn på livet, vilket jag erfarat och kommer aldrig mer ha lösa föremål i bilen som bara ligger..
har man saker spänner man fast dem, typ grundregeln no.1!

jag ska inte skriva mer nu i denna tråden för jag känner att det är meningslöst.
alla har vi olika syn på saker och olika smak och tycke, vilket är 100 bra..
till trådskaparen:
köp det du känner bäst för, jag kan bara ge dej ett tips att du gör aldrig bort dej om du väljer en volvo RTI..
det är helt klart schyssta grejjer..
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Jo det är ju tur att vi alla tycker olika.

Det är ju skönt att du aldrig har med dig något över 160 gram i bilen. De flesta har ju annars haft något sådant i kupen, som tex väska, glasögonfodral, mobiltele, plånbok, leksak, kamera, kartbok, osv.

Har också sett folk som har använt kopp/dricka hållarna som t.o.m. är original i volvo under färd :roll: och en läsk väger ju mer än 4ggr en 160 grams gps. Måste vara nästan dödlig att använda mugghållarna. :shock:

Min devis är att

Lyx kan kosta, med bara för att det kostar satan behöver det inte kännas lyxigt.

Väljer man stora Stereon+RTI+Telefon kostar detta över 50.000 tusen. Lik förbaskat inträder inte mycket "lyxvibbar" tycker jag ändå.

Jag kommer ihåg när jah fick min första miniräknare -78 eller när det nu var, en Hugin, en batterislukare med ful grön "prick-display". Det måste vara samma display som sitter i HU-650 och HU-850 idag 2006.

Jag tycker volvo ska koncentrera sig på att bygga världens bästa bilar, så kan någon andra spelare bygga världens bästa telefoner, stereo och navigationssystem.
av lulea
Jag tycker så här. Man ska inte hålla på och räkna kronor och ören. VILL man en sak så är det bara att slå till tycker jag, Pengar kan man alltid jobba till sig.
av grabb85
Tror jag har bestämt mig nu, lutar åt en handdator med gps så kan man använda den till lite mer än bara gps men fråga när då om någon har några bra tips på en handdator som helst ska va vattentät och som har bra batteritid då jag även planerar att använda den ute en hel del.
Användarvisningsbild
av CarMan
grabb85 skrev:Tror jag har bestämt mig nu, lutar åt en handdator med gps så kan man använda den till lite mer än bara gps men fråga när då om någon har några bra tips på en handdator som helst ska va vattentät och som har bra batteritid då jag även planerar att använda den ute en hel del.
jo det käns ju klart bättre att ta en pryl man KAN andvända till mer saker.
själv har jag en hand dator ståend här på skrivbordet, som inte varit laddad på hela det här året ialla fall.
av Frigge
grabb85 skrev:Tror jag har bestämt mig nu, lutar åt en handdator med gps så kan man använda den till lite mer än bara gps men fråga när då om någon har några bra tips på en handdator som helst ska va vattentät och som har bra batteritid då jag även planerar att använda den ute en hel del.
Jag har en Mio P350 som jag klart kan rekomendera, dock INTE vattentät.
Kostar ca 2300 på Katching utan programvara. Den har en storebror son´m heter p550 med Bluetooth och w-lan som extra funktion
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Innan någon kan ge dig råd så måste du säga vad du ska ha den till och vad du vill använda den till tex

Var: Bara i bilen, i flera bilar, i båten, på cycklen, i fickan etc

Till vad: Ta dig till okända adresser med bilen, navigera i båten, hitta i svampskogen eller på londonsemestern, på fjället, vara snygg i bilen och impa på polarna vid kiosken.

Tålighet: vattentät, tappa i golvet, gå 18 timmar på batteriet?

Kombinationsfunktioner. Ren GPS eller en maskin som funkar som flera saker tex handdatorn, telefon, bluetooth, handsfree, musik/videospelare osv.

Om du lutar år handdator finns ju två huvudspår att välja på, handdator med inbyggd GPS, eller så kan du gå på valfri handdator med lös mottagare.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

@fjohan82 , Sett det där med mattorna p&arin[…]

Hej alles ! Har de senaste åren fått b[…]

244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]