- tor 03 jan 2019, 19:32
Såg precis att Vi Bilägare ska ha Volvo V60 T5 aut Momentum Advanced Edition i sitt långteststall under 2019. Det ska bli kul att följa den testen.
Moderator: Moderatorer
epostaren skrev:Såg precis att Vi Bilägare ska ha Volvo V60 T5 aut Momentum Advanced Edition i sitt långteststall under 2019. Det ska bli kul att följa den testen.Ja, hoppas den klarar sig bättre än XC40'n dom hade sist.
EbbevonVolvo skrev:Var det den dom krockade?epostaren skrev:Såg precis att Vi Bilägare ska ha Volvo V60 T5 aut Momentum Advanced Edition i sitt långteststall under 2019. Det ska bli kul att följa den testen.Ja, hoppas den klarar sig bättre än XC40'n dom hade sist.
EbbevonVolvo skrev: ↑tor 03 jan 2019, 20:45Jag hoppas att dom får samma problem som många ägare har, så att Volvo får sig en näsbränna och inte bara viftar undan ägarsynpunkter.epostaren skrev:Såg precis att Vi Bilägare ska ha Volvo V60 T5 aut Momentum Advanced Edition i sitt långteststall under 2019. Det ska bli kul att följa den testen.Ja, hoppas den klarar sig bättre än XC40'n dom hade sist.
Robbo skrev:Hallå alla T5or. Skulle gärna vilja veta lite hur förbrukningen är för er?Enligt spritmonitor så ser det ut så här:
Har ju en T5 på ingång som ersätter min V40CC D3 Auto som tagit 0,61 enligt voc sedan jag fick den (ca 3000 mil). Funderade länge mellan D3 auto och T5 på nya V60n (där T5an blev 50kr dyrare per månad med samma spec i övrigt) men är lite trött på diesel för tillfället och vet hur fint T5an går - så jag tycker merkostnaden är värd. Men har inte riktigt kläm på hur mycket dyrare bränslekostnaderna kommer bli, har väl tänkt att det kanske blir drygt 0,8 i förbrukning - eller är det önsketänkande?
När jag släpper upp bromspedalen knarrar[…]