- sön 19 aug 2018, 10:21
I städer finns det betydligt större möjlighet att vara med i en bilpool eller annan slags delningstjänst av bilar. Jag har testat på nån gång då jag varit i stan utan bil. Enkelt som tusan via mobilen och det står sånna lånebilar på praktiskt taget varje gata i stan.
Blir intressant att se hur Volvos nya tjänst M kommer att funka!
Sen har jag den erfarenheten att "på landet" så är det alltid lättare att hitta någonstans att ladda.
Norrut t.ex finns det motorvärmarstolpe praktiskt taget överallt. Vissa har byggts om nu så att de inte stoppar efter 3h. (Var i Mora igår och kunde ladda både där jag jobbade och där vi bodde..)
Att det skulle vara krångligt med elbil på landet är en myt. Där tror jag snarare storstäderna har en större utmaning med att se till så det finns i allafall en fjärdedel så många "gatuladdningsstolpar" eller garageparkeringar som det finns elbilar.
Blir intressant att se hur Volvos nya tjänst M kommer att funka!
Sen har jag den erfarenheten att "på landet" så är det alltid lättare att hitta någonstans att ladda.
Norrut t.ex finns det motorvärmarstolpe praktiskt taget överallt. Vissa har byggts om nu så att de inte stoppar efter 3h. (Var i Mora igår och kunde ladda både där jag jobbade och där vi bodde..)
Att det skulle vara krångligt med elbil på landet är en myt. Där tror jag snarare storstäderna har en större utmaning med att se till så det finns i allafall en fjärdedel så många "gatuladdningsstolpar" eller garageparkeringar som det finns elbilar.
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13