- mån 30 jan 2012, 21:47
#613093
Tror nog att alla V50 dieselmotorer inte har mycket gemensamt med Ford (trodde dom samarbetade med PSA gruppen och att dom större tillverkades i Sverige) knappast T5 heller, möjligtvis spritbilarna och några bensinmodeller.
Möjligtvis köper jag ditt påstående om chassie vilket är det dyraste att utveckla för en ny bilmodell där samarbetar många bilfabrikanter.
Detaljkvaliten i en Ford är av annat att önska, den är ju billigare så du får ju vad du betalar för. Ungefär som att jämföra Skoda Oktavia med Golf då kanske man förstår vad detaljkvalite är. På en Skoda vittrar ju t.o.m emblemen bort efter ett par år, sämre isolering billigare komponenter invändigt som efter några år tappar lyster och börjat lossna.
andreas_lofgren skrev:Tycker du bör vara lite försiktig med ditt påstående, intressant Andreas vilken Ford har V50s D3 eller D4 motor, kanske motors växellåda är Ford?jumu01 skrev:Köper vilken Volvo som helst före en Ford.Intressant tips eftersom både V70II och V50 till mycket stora delar chassie-, elektronik- och motormässigt är just...Ford.
Tror nog att alla V50 dieselmotorer inte har mycket gemensamt med Ford (trodde dom samarbetade med PSA gruppen och att dom större tillverkades i Sverige) knappast T5 heller, möjligtvis spritbilarna och några bensinmodeller.
Möjligtvis köper jag ditt påstående om chassie vilket är det dyraste att utveckla för en ny bilmodell där samarbetar många bilfabrikanter.
Detaljkvaliten i en Ford är av annat att önska, den är ju billigare så du får ju vad du betalar för. Ungefär som att jämföra Skoda Oktavia med Golf då kanske man förstår vad detaljkvalite är. På en Skoda vittrar ju t.o.m emblemen bort efter ett par år, sämre isolering billigare komponenter invändigt som efter några år tappar lyster och börjat lossna.
Fiat 500 de luxe -59. Volvo V60 D4 aut Momentum BE-15