Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bohhaa
när ska man byta kamrem på en v70 och vad heter den service punkten på tyska om man vill kolla service boken.
Användarvisningsbild
av G-kraft
Frigge skrev:Kolla så mätarställningen stämmer...... Det gör den ALDRIG på en Importbil tyvärr.
Tänk oxå på att den kan bli svår att sälja den dagen du vill det.

/Fredrik
Dra inte alla över en kam....finns många ärliga bilar i tyskland..
av ermik
G-kraft skrev:
Frigge skrev:Kolla så mätarställningen stämmer...... Det gör den ALDRIG på en Importbil tyvärr.

/Fredrik
i tyskland ja , dock skruvas dom innan dom reggas in här i sverige

// ermik
av ermik
v70 2.4 -98 ???

2.4 liters motorn kom först -00

jag skulle aldrig lita på en säljare som inte vet vad han säljer.

// ermik
av Bohhaa
hmm verkar knepigt eftersom det står 2.4 på vv.se om bilen så jag tror det är du som är ute och cyklar
av Frigge
ermik skrev:
G-kraft skrev:

/Fredrik
i tyskland ja , dock skruvas dom innan dom reggas in här i sverige

// ermik
Det finns däremot väldigt många oärliga i Sverige.
Personligen skulle jag ALDRIG rekomendera någon en Import o inte
heller köpa en själv, hur fin den än är.
I en V70 -98 ska det sitta en 2,5, 2,4 kom som någon sa 99 eller 00

/Fredrik
Användarvisningsbild
av G-kraft
ermik skrev:v70 2.4 -98 ???

// ermik
Alla skruvas inte ermik, du kanske har en dålig erfarenhet..så att alla som personer i tyskland, som köper split nya från volvo handlare, och sedan äger bilen ca 5 år och det är en bra människa som äger den och sedan bestämmer för att sälja är bilen fifflad då !? samt en sak, håll dig till ämnet i detta inlägget, vi pratar inte om import fifflade bilar,,,vi talar om vad man ska kolla efter vid köp av denna bilen....
av Frigge
G-kraft skrev:

// ermik
Alla skruvas inte ermik, du kanske har en dålig erfarenhet..så att alla som personer i tyskland, som köper split nya från volvo handlare, och sedan äger bilen ca 5 år och det är en bra människa som äger den och sedan bestämmer för att sälja är bilen fifflad då !? samt en sak, håll dig till ämnet i detta inlägget, vi pratar inte om import fifflade bilar,,,vi talar om vad man ska kolla efter vid köp av denna bilen....

Så det är ingen viktig detalj att veta att bilens mätarställning stämmer inför ett köp ??? För min del vore det allafall en STOR del.
Personligen är jag ju skeptiskt till "endast" 15 000 mil på -98 o Import.
Min egen erfarenhet säger allafall att den större delen av Importbilar är skruvade, kan tillägga att jag kollat MÅNGA. Normalt sett finns det ingen anledning att Importera en Volvo från Tyskland då det inte ger några större pengar, OM man inte manipulerar bilen förstås,eller att man köper den billigt för den är krockskadad.

/fredrik
Senast redigerad av 1 Frigge, redigerad totalt 0 gånger.
av johan b

// ermik
volvo kom med 2,4 -2,5l 1997 så där har du fel ermrik
Användarvisningsbild
av G-kraft
Frigge skrev:
G-kraft skrev:

// ermik

Så det är ingen viktig detalj att veta att bilens mätarställning stämmer inför ett köp ??? För min del vore det allafall en STOR del.
Personligen är jag ju skeptiskt till "endast" 15 000 mil på -98 o Import.
Min egen erfarenhet säger allafall att den större delen av Importbilar är skruvade, kan tillägga att jag kollat MÅNGA. Normalt sett finns det ingen anledning att Importera en Volvo från Tyskland då det inte ger några större pengar, OM man inte manipulerar bilen förstås,eller att man köper den billigt för den är krockskadad.

/fredrik
Självklart ska man kolla mätarställningen MEN jag tycker inte att man ska dra alla över en kam...finns många ärliga i tyskland och de får dåligt rykte pga de här onormala personer som manipulerar mätare m.m..

Finns många anledningar till att personer vill ha volvo från tyskland, de får betala mindre pengar..det finns både fördelar och nackdelar gällande tyska bilar...men detta är inte ämnet i inlägget så att jag tänker inte diskutera detta mer !!!!

Frågan är inte vad jag har gjort fö[…]

Har också råkat ut för detdä[…]

Hej Kollar här finns säkert nån so[…]

Min D5 2012 fick stadigt ökande förbrukn[…]