Frigge skrev:Kolla så mätarställningen stämmer...... Det gör den ALDRIG på en Importbil tyvärr.Dra inte alla över en kam....finns många ärliga bilar i tyskland..
Tänk oxå på att den kan bli svår att sälja den dagen du vill det.
/Fredrik
Moderator: Moderatorer
Frigge skrev:Kolla så mätarställningen stämmer...... Det gör den ALDRIG på en Importbil tyvärr.Dra inte alla över en kam....finns många ärliga bilar i tyskland..
/Fredrik
G-kraft skrev:i tyskland ja , dock skruvas dom innan dom reggas in här i sverigeFrigge skrev:Kolla så mätarställningen stämmer...... Det gör den ALDRIG på en Importbil tyvärr.Dra inte alla över en kam....finns många ärliga bilar i tyskland..
/Fredrik
ermik skrev:Det finns däremot väldigt många oärliga i Sverige.G-kraft skrev:i tyskland ja , dock skruvas dom innan dom reggas in här i sverigeFrigge skrev:Kolla så mätarställningen stämmer...... Det gör den ALDRIG på en Importbil tyvärr.Dra inte alla över en kam....finns många ärliga bilar i tyskland..
/Fredrik
// ermik
ermik skrev:v70 2.4 -98 ???Alla skruvas inte ermik, du kanske har en dålig erfarenhet..så att alla som personer i tyskland, som köper split nya från volvo handlare, och sedan äger bilen ca 5 år och det är en bra människa som äger den och sedan bestämmer för att sälja är bilen fifflad då !? samt en sak, håll dig till ämnet i detta inlägget, vi pratar inte om import fifflade bilar,,,vi talar om vad man ska kolla efter vid köp av denna bilen....
2.4 liters motorn kom först -00
jag skulle aldrig lita på en säljare som inte vet vad han säljer.
// ermik
G-kraft skrev:ermik skrev:v70 2.4 -98 ???Alla skruvas inte ermik, du kanske har en dålig erfarenhet..så att alla som personer i tyskland, som köper split nya från volvo handlare, och sedan äger bilen ca 5 år och det är en bra människa som äger den och sedan bestämmer för att sälja är bilen fifflad då !? samt en sak, håll dig till ämnet i detta inlägget, vi pratar inte om import fifflade bilar,,,vi talar om vad man ska kolla efter vid köp av denna bilen....
// ermik
Frigge skrev:Självklart ska man kolla mätarställningen MEN jag tycker inte att man ska dra alla över en kam...finns många ärliga i tyskland och de får dåligt rykte pga de här onormala personer som manipulerar mätare m.m..G-kraft skrev:ermik skrev:v70 2.4 -98 ???Alla skruvas inte ermik, du kanske har en dålig erfarenhet..så att alla som personer i tyskland, som köper split nya från volvo handlare, och sedan äger bilen ca 5 år och det är en bra människa som äger den och sedan bestämmer för att sälja är bilen fifflad då !? samt en sak, håll dig till ämnet i detta inlägget, vi pratar inte om import fifflade bilar,,,vi talar om vad man ska kolla efter vid köp av denna bilen....
// ermik
Så det är ingen viktig detalj att veta att bilens mätarställning stämmer inför ett köp ??? För min del vore det allafall en STOR del.
Personligen är jag ju skeptiskt till "endast" 15 000 mil på -98 o Import.
Min egen erfarenhet säger allafall att den större delen av Importbilar är skruvade, kan tillägga att jag kollat MÅNGA. Normalt sett finns det ingen anledning att Importera en Volvo från Tyskland då det inte ger några större pengar, OM man inte manipulerar bilen förstås,eller att man köper den billigt för den är krockskadad.
/fredrik