- mån 10 jan 2011, 23:52
#486672
Nya stift kan göra underverk. Jag har vid några tillfällen råkat ut för att helt nya stift skapat långdragna problem trots perfekt gnista då man tagit ur stiften för kontroll. Efter att ha bytt ut stiften mot andra har problemen försvunnit. I de fall jag haft dessa problem har det varit Bosch stift monterade. Jag köper sedan dess aldrig stift från Bosch, bara NGK. Rimligtvis ska väl Bosch kunna producera fullgoda stift, men detta kommer ändå att förbli min långsinta hämnd för några problematiska vintrar 80-talet med svårlösta startproblem.
P1800
Hobbybilar: 1800S -64, 1800ES -72, 144GL -74, 262c Bertone -79, 780 Bertone-87 http://www.garaget.org/p1800-64/cars
Bruksbilar: V70N 140hk -02, V70II 2,4d Polestar -10
Hobbybilar: 1800S -64, 1800ES -72, 144GL -74, 262c Bertone -79, 780 Bertone-87 http://www.garaget.org/p1800-64/cars
Bruksbilar: V70N 140hk -02, V70II 2,4d Polestar -10