- mån 25 okt 2010, 21:42
och som du säger så gillar jag ju D5:an riktigt mycket (antar att du menade det i slutet :D ). dock tänker jag ta med automat. sitter i sthlm bilköer hela morgnarna och eftermiddagarna
blir nog en S60 D5 Automat. hittade sportläget på automatlådan sist jag provkörde också. då blev den riktigt trevlig.
menbj0 skrev:T5:an är väl änny inte testad av folk utanför Volvo så det är svårt att säga. Men eftersom det är mer eller mindre samma motor som 2.0T så är min gissningn att den är relativt omodern och för törstig. T4 känns då som ett mycket modernare och mer effektiv motor.2.0T gillade jag inte alls..
Men eftersom du har provkört T5 och gillar den så tycker jag du ska ta den. Du gillar motorn och den är väldigt snål, särkilt med manuell.
och som du säger så gillar jag ju D5:an riktigt mycket (antar att du menade det i slutet :D ). dock tänker jag ta med automat. sitter i sthlm bilköer hela morgnarna och eftermiddagarna
blir nog en S60 D5 Automat. hittade sportläget på automatlådan sist jag provkörde också. då blev den riktigt trevlig.