Hej,
Det är inte LMM:en (luftmassemäteren) det är fel pa om bilen inte startar riktigt. Startinsprutningsmängderna beräknas bara utifran kylvattentemperaturen (med lite kompensationer för avställningstid, omgivningstemp och omgivningstryck pa vissa bilar) och luftmängden regleras ocksa över starttemperatur. Däremot har LMM:en en stor betydelse för "afterstart". Definitionen för start är ju lite olika, men jag tycker att fran att batterispänningen faller (du vrider pa nyckeln) tills dess att motorn har natt 700 rpm är en bra definition.
Bilen startar om den far luft, hyfsat rätt mängd bränsle samt tändning (förutsatt att motorn är mekaniskt OK).
IACV:n är i princip det enda som kan hindra den att fa luft --> kolla den, om den är dalig bör du ocksa ha dalig tomgangsamt att den dör (eller "undershoot" när du kopplar ur).
Bränsle är lite krangligare men orsaker kan vara läckande insprutningsventiler, bränsletrycksregulatorn eller att bränslepumpen är kass och inte kan bygga upp tryket tillräckligt snabbt.
Jag antar att tändning är OK pa din bil eftersom du inte klagar pa att den missar annars när du kör. Kan vara läge att se över stiften.