- ons 06 jan 2010, 14:07
Hejsan alla, har nu bytt termostat och det gick kanon, spolade samtidigt ur värmeelementet och motor och kyl. men nu till nästa problem. den kommer upp i temp och får kanonvärme i den. men ja märkte efter två resor till göteborg alltså motorväg, att tempen håller sig på mitt och värme finns hela tiden, men när jag åker hem från göteborg så på samma ställe båda gångerna så har tempmätaren gått ner till noll och stiger inte upp igen förens jag kör av motorvägen hemma igen. första gången det hände så stod bilen i göteborg i 5 minuter avstängd, och när jag starta och körde så var mätaren på mitten och värme fanns, men när jag kör igenom tingstadstunneln så går mätaren i botten och det kommer ljummen värme. andra gången så stängde jag inte av motorn utan den fick gå i 5 minuter, och när jag åkte så var tempen på mitten och värme fanns, men samma sak igen. på exakt samma ställe i tingstadstunneln så gick mätaren i botten och ljummen värme. blir galen på detta, jag funderade på tempmätaren men den går väl bara i botten till kallt, om motorn är kall? så vad ska jag göra åt detta? är lite jobbigt. det konstiga är att allt fungerar precis som det ska till stan och hemma, men så fort jag åker hem så går den i botten och det blir kallt..