- tis 11 maj 2010, 08:38
#408469
Nightmare89 skrev:haha såg det nu inlägget låg typ på 3.e plats uppifrån så jag trodde det var nytt lol.Kojje skrev:T-koppling mellan tryckklocka och turbon lurar helt enkelt magnetventilen genom att det läcker ut luft så att den tror att inte laddtrycket uppnåts därpå laddar turbon mer och du får mer effekt men eftersom programvaran (tändning och bränsle) inte hänger med så har du stor risk för spikningar och motorras skulle aldrig göra detta på en s/v40 då dom är ganska känsliga och det kan bli väldigt dyrt på en gammal 940 finns bättre marginaler vilket gör det något säkrare att öka laddet 0.2-0.3 bar vilket bör resultera i effektökning på ca.20-30 hk men även på dessa bilar kan det gå åt skogen.He he lite sen du e xd^^ bilen har numera steg 1 bsr å går hur bra som helst :-DD
Men som sagt vill du öka effekten är alltid en chippning att föredra då du får rätt blandning av tändning,bränsle och laddtryck.
V40 T4 Trophy 2003