Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kojje
#408469
Nightmare89 skrev:
Kojje skrev:T-koppling mellan tryckklocka och turbon lurar helt enkelt magnetventilen genom att det läcker ut luft så att den tror att inte laddtrycket uppnåts därpå laddar turbon mer och du får mer effekt men eftersom programvaran (tändning och bränsle) inte hänger med så har du stor risk för spikningar och motorras skulle aldrig göra detta på en s/v40 då dom är ganska känsliga och det kan bli väldigt dyrt på en gammal 940 finns bättre marginaler vilket gör det något säkrare att öka laddet 0.2-0.3 bar vilket bör resultera i effektökning på ca.20-30 hk men även på dessa bilar kan det gå åt skogen.
Men som sagt vill du öka effekten är alltid en chippning att föredra då du får rätt blandning av tändning,bränsle och laddtryck.
He he lite sen du e xd^^ bilen har numera steg 1 bsr å går hur bra som helst :-DD
haha såg det nu inlägget låg typ på 3.e plats uppifrån så jag trodde det var nytt lol.
Damask till växelspak S80 -00

Hej! Håller på att snygga till interi[…]

Värmare XC60 22-

Jag ska troligen köpa mig en XC60 T6 22- med […]

Det där känns som ett solklart skä[…]

Automatlådan fast i "P"

Antar att det var denna solenoid i växelf&oum[…]