- tis 26 maj 2009, 18:18
Hejåhå vad jag har frågat, men jag är inte färdig än.. :)
Många har olika påståenden när den bättre varianten av m56h kom, och jag skulle hemskt gärna vilja veta just när denna bättre variant kom..? Har tidigare ägt en 850glt -92 innan min nuvarande 850 turbo -95, och det jag har lagt märke till är att lådan som satt i min -92glt ville hemskt gärna skrapa och leva fan vid snabba växlingar, till skillnad mot min nuvarande bils vxl.låda (-95turbo) som har fungerat mycket bättre (fram tills nu
)
Så, när och hur många uppgraderingar har gjorts under årens gång..? Är det "ju nyare låda desto bättre"(?), eller vore den bästa i mitt fall en m56h från en 850 av årsmodell -97...? (då denna har utv. slavcylinder och kanske trippla synkringar och allt man läst/hört) Har som sagt inte så stor koll på ämnet förutom det jag själv upplevt med mina tidigare/nuvarande volvos..
Tack så hemskt mycket!
Många har olika påståenden när den bättre varianten av m56h kom, och jag skulle hemskt gärna vilja veta just när denna bättre variant kom..? Har tidigare ägt en 850glt -92 innan min nuvarande 850 turbo -95, och det jag har lagt märke till är att lådan som satt i min -92glt ville hemskt gärna skrapa och leva fan vid snabba växlingar, till skillnad mot min nuvarande bils vxl.låda (-95turbo) som har fungerat mycket bättre (fram tills nu
)Så, när och hur många uppgraderingar har gjorts under årens gång..? Är det "ju nyare låda desto bättre"(?), eller vore den bästa i mitt fall en m56h från en 850 av årsmodell -97...? (då denna har utv. slavcylinder och kanske trippla synkringar och allt man läst/hört) Har som sagt inte så stor koll på ämnet förutom det jag själv upplevt med mina tidigare/nuvarande volvos..
Tack så hemskt mycket!

- By JKDark